در مسلخ عشق جز نکو را نکشند

بشین روی « کرسی » دو کلوم حرف باهات دارم

در مسلخ عشق جز نکو را نکشند

بشین روی « کرسی » دو کلوم حرف باهات دارم

در مسلخ عشق جز نکو را نکشند

یاد گارم را جا گذاشته ام، یاد گاری جز خدایم برایم نمانده است....

آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندهای روزانه

کتاب های خواندی را باید خرید!

شنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۳، ۰۶:۰۴ ب.ظ
سلام! طاعات و عباداتتون قبول باشه

* لطفا به سوالاتی که مطرح شده، جواب دهید،شاید نظر شما بتواند کمک بسزایی در امر کتاب و کتابخانی داشته باشد.*

1- آیا اهل مطالعه ی کتاب هستید؟

2- بیشتر ترجیح می دهید کتاب را کاغذی مطالعه کنید یا الکترونیکی؟

3- روزانه چه مقدار زمانتان را با کتاب سپری می کنید؟

4- آیا برای مطالعه برنامه ای یا سیری خاص در نظر دارید؟

5- معمولا ماهیانه برای خرید کتاب چقدر هزینه می کنید؟

6- آیا ترجیح می دهید یک کتاب را خریداری کنید یا از کتاب خانه امانت بگیرید؟

7- لطفا کتابی را که اخیر مطالعه کرده اید، نام ببرید؟


-: کتابهایی که اخیراً از فروشگاه جبهه کتاب خریداری کرده ام!

1- نامه های یواشکی:  از سید زهرا برقعی که از وبلاگ تا اینجا خوانده ام معرفی شد و مشتاق شدم در ماه رمضان این کتاب را بخوانم.

2- آقا مصطفا : خاطراتی از زندگی و شهادت دانشمند شهید مصطفی احمدی روشن

2- محور کوه خان: روایت نورعلی غریبی از بانه؛ تابستان 63

3- تا روز هشتم: روایتی کوتاه از عملیات والفجر8

4- انژی اتمی: روایت کمین مجنون و فاو؛ زمستان 64

****

کتاب های محور کوه خان و نامه های یواشکی را مطالعه کرده ام و به دوستان اهل کتاب پیشنهاد می کنم این کتاب ها را بخوانند.

 

*کتاب های خواندنی را باید خرید*

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۲۱
در مسلخ عشق

نظرات  (۱۲)

سلام
قبول باشه طاعات و عباداتتون
بله خدا رو شکر کمی اهل مطالعه هستم
بیشتر کتاب میخرم تا امانت بگیرم
ممنون از معرفی کتاب

پاسخ:
پاسخ:
سلام! ممنون بابت وقتی که گذاشتید و به سوالات جواب دادید.
یا حق
ما رو از دعای خیرتون بی نصیب نگذارید.
سلام
قالب وبلاگتون خیلی خوشگله....
1. بله
2. هیچ مدل کتابی رو با کتاب کاغذی عوض نمیکنم!
3. حداقل سعی میکنم روزی دو تا سه ساعت برا کتاب وقت بذارم.
4. بله
5. دو ماهه هیچی پول ندارم عاخه تا پولی میاد دستم میرم کتاب میگیرم!!!
6. ترجیحم بر خریداری کتابه.
7. اسلام ناب/ امام خمینی

پاسخ:
پاسخ:
سلام! قابل شما نداره میتونید برش دارید.
ممنون که زحمت کشیدید و به سوالات جواب دادید.

ما رو از دعای خیرتون بی نصیب نگذارید.
سلام
آفرین ....پول خرج کردی؟

پرسیده بودی که...
باید عرض کنم خدمت شما که در وقت های مرده کتاب می خونم....

پاسخ:
پاسخ:
سلام ذره جان، ذره خان چی بگم!
این همه سوال پرسیدم، فقط همین...
بازهم جای شکرش باقیه که قدم رو تخم چشم ما گذاشتی.
سلام
عرض تبریک میلاد کریم اهل بیت علیه السلام

***********
سعی میکنم کتاب کاغذی و بخونم چون همیشه همراهم هستش و راحتتر مطالعه میکنم ، به هر حال زمانی برای مطالعه هم وجود داره
کتابهایی که خریدید خوبه ، اما باید اهم فی الاهم بشه ، فضای اکثر کتابهاتون تو یه موضوعه ، که فکر میکنم اگر بررسی بشه کتابهایی میتونه در صدر قرار بگیره و این کتابها بیشتر میتونه بصورت زنگ تفریح مطالعه باشه
در کل همین که اهل مطالعه هستید عالیه
التماس دعا

پاسخ:
پاسخ:
سلام! ممنون بابت وقتی که گذاشتید و نکته خوبی که پیشنهاد داید.
در مورد خرید کتابها، بیشتر علاقه به حوزه دفاع مقدس دارم، و معمولا در این جور کتاب ها دنبال موضوع خاصی هستم.
ما رو از دعای خیرتون بی نصیب نگذارید.
سلام
1) بله
2) البته کاغذی ، مگر در مواقع خاص که حمل و نقل مشکل باشد یا مثلا در زمانهای مرده مثل اتوبوس و ...
3) زیاد ، خیلی زیاد
4) گاهی که مشغله ام کم باشد سیر مشخصی در نظر میگیرم و گاه که سرم به شدت شلوغ میشود ، مجبورم بیخیال سیر و برنامه شوم . ولی اولویت بندی ام در هیچ شرایطی جابجا نمیشود .
5) ماهیانه ؟ سالیانه اش را هم نمیدانم . اصولا خرید کتاب از هزینه های برنامه ریزی شده ام نیست . یعنی غیر مترقبه خرید می کنم . مثلا : صد و پنجاه کنار میگذارم که هزینه کنم برای خرید مانتو . وقت میگذارم میروم بازار ، کلی میگردم و انتخاب میکنم . آن وقت یکهو سر از کتابفروشی در می آورم و شروع میکنم خرید کردن . وقتی هم میرسم خانه ، از صد و پنجاه تومنم چیز قابل توجهی نمانده (که البته دلیلش لزوما تعداد زیاد کتابهای خریداری شده نیست و بیشتر به نرخ بالای کاغذ و قیمت نجومی پشت جلد مربوط است )
6) با امانت موافق نیستم ، حس خوبی ندارم از مطالعه ی کتابهای عاریه ای . ترجیح میدهم بخرم . فقط در مواقعی که کتابی نایاب باشد ، دست به دامن امانت میشوم .
7) نامیرا را با چند سال تاخیر خواندم . یکی دو کتاب فلسفی هم توی دستم هست . قیدار را هم برای چندمین بار خواندمش .

پاسخ:
پاسخ:
سلام!
ممنون واسه وقتی که گذاشتید و به سوالات جواب دادید.
امید وارم روزهای خوبی را با کتاب سپری کنید.
سلام علیکم.
ممنون از دعوت تون!
و اما پاسخ های منیبــــــ :
1.همه میگن خیلی هستم؛ چیزی در حدود کرم کتاب!! (;
2.مطمئنا هیچ چیز در دست گرفتن کتاب و لذت بردن از کلمات آن نیست... اما خب گاهی آدم مجبور است تسلیم این تکنولوژی ها بشود -البته تا حالا خیلی کم پیش آمده-...
3.برای مطالعه ی آزاد و غیر از درس، چیزی حدود 3 ساعت یا بیشتر.
4.حتما باید این طور باشد!... وگرنه برای چه اصلا باید کتاب خواند؟!! و اگر مطالعه فقط برای تفریح باشد و گذران وقت، به نظر من توهین است به این یار مهربان!
5.راستش به این صورت نمیدانم؛ بستگی دارد!!...اما شاید حدود 100تومان یا بیشتر در هربار رفتن به کتاب فروشی...
6.شخصا علاقه ی زیادی دارم که کتابخانه ای غنی و پر داشته باشم و عموما کتابهای خوب را می خرم؛ اما خب گاهی بالاجبار امانت هم میگیریم که البته کم پیش می آید!
7. حاء سین نون و مرد رؤیاها و نامیرا و....


+ممنونم از معرفی این کتابها. (:
التماس دعا،
یا حق.

پاسخ:
پاسخ:
سلام علیکم!
ممنون بابت حوصله ای که به خرج دادید و به سوالات جواب دادید.
روزهای خوبی براتون با این یار مهربان ، آرزو می کنم.
سلام سید
از شما هم قبول باشه
حالا نمیشد سوالا رو چهارگزینه ای طرح میکردی؟!
من که حوصله پاسخ تشریحی ندارم!!
1-الف
2-جیم
3-الف
4-دال
5-دال
6-ب
7-بین جیم و دال شک دارم ولی گمونم ب بشه!!
نمره من چن میشه زودتر بوگو که استرس دارم!!
التماس دعای
یاعلی

پاسخ:
پاسخ:
سلام حسنی، هی نمی خوام بهت توهین کنم بگم، سربازی و کجا داری خدمت میکنی... هی تو خودت ... استغفرالله
برو اخوی تو ماه رمضونی المون نکن!
سلام
قبول باشه....به مناسبت امروز



امام علی (ع) می فرمایند :فرزندم حسن! تو و همه فرزندان و اهل بیتم و هر کس که این نوشته من به او رسد را به امور ذیل توصیه و سفارش می‎کنم:

1- تقوای الهی را هرگز از یاد نبرید، کوشش کنید تا دم مرگ بر دین خدا باقی بمانید.

2- همه با هم به ریسمان خدا چنگ بزنید و بر مبنای ایمان و خداشناسی متفق و متحد باشید و از تفرقه بپرهیزید. پیغمبر فرمود: اصلاح میان مردم از نماز و روزه دائم افضل است و چیزی که دین را محو می‎کند، فساد و اختلاف است.

3- ارحام و خویشاوندان را از یاد نبرید، صله رحم کنید که صله رحم حساب انسان را نزد خدا آسان می‎کند.

4- خدا را! خدا را! درباره یتیمان، مبادا گرسنه و بی سرپرست بمانند.

5- خدا را! خدا را! درباره همسایگان، پیغمبر آن قدر سفارش همسایگان را فرمود که ما گمان کردیم می‎خواهند آنها را در ارث شریک کنند.

6- خدا را! خدا را! درباره قرآن؛ مبادا دیگران در عمل کردن، بر شما پیشی گیرند.

7- خدا را! خدا را! درباره نماز؛ نماز پایه دین شماست.

8- خدا را! خدا را! درباره کعبه، خانه خدا، مبادا حج تعطیل شود که اگر حج متروک بماند، مهلت داده نخواهد شد و دیگران شما را طعمه خود خواهند کرد.

9- خدا را! خدا را! درباره جهاد در راه خدا، از مال و جان خود در این راه مضایقه نکنید.

10- خدا را! خدا را! درباره زکات؛ زکات آتش خشم الهی را خاموش می‎کند.
....

11- خدا را! خدا را! درباره ذریه پیغمبرتان، مبادا مورد ستم قرار گیرند.

12- خدا را! خدا را! درباره صحابه و یاران پیغمبر، رسول خدا (صلی الله علیه و آله) درباره آنها سفارش کرده است.

13- خدا را! خدا را! درباره فقرا و تهیدستان، آنها را در زندگی شریک خود سازید.

14- خدا را! خدا را! درباه بردگان، که آخرین سفارش پیغمبر درباره این‌ها بود.

15- در انجام کاری که رضای خدا در آن است بکوشید و به سخن مردم (در صورتی که مخالف آن هستند) ترتیب اثر ندهید.

16- با مردم به خوشی و نیکی رفتار کنید چنانکه قرآن دستور داده است.

17- امر به معروف و نهی از منکر را ترک نکنید؛ نتیجه ترک آن این است که بدان و ناپاکان بر شما مسلط خواهند شد و به شما ستم خواهند کرد، آنگاه هر چه نیکان شما دعا کنند، دعای آنها برآورده نخواهد شد.

18- بر شما باد که بر روابط دوستانه ما بین خویش بیفزایید، به یکدیگر نیکی کنید، از کناره‎گیری و قطع ارتباط و تفرقه و تشتت بپرهیزید.

19- کارهای خیر را به مدد یکدیگر و به اتفاق هم انجام دهید، از همکاری در مورد گناهان و چیزهایی که موجب کدورت و دشمنی می‎شود، بپرهیزید.

20- از خدا بترسید که جزا و کیفر خدا شدید است. خداوند همه شما را در کنف حمایت خود محفوظ بدارد و به امت پیغمبر توفیق دهد که احترام شما (اهل بیت) و احترام پیغمبر خود را پاس بدارند. همه شما را به خدا می‎سپارم . سلام و دورد حق بر همه شما... .

پاسخ:
پاسخ:
سلام ممنون بابت هدیه گران بهاتون!
حرفی نیست، خدا کند لایق عملش هم باشیم.
سلام
ان شاءالله روز جمعه به همراه اعضای کانون فرهنگی یاران صدر برای دفاع از حقوق پایمال شده ی مردم غزه و یادآوری مظلومیت امام مقاومت و تاکید بر آزادی سریعش در تظاهرات روز قدس شرکت می کنیم.

زمان جمعه ساعت 10.30
مکان چهارراه ولیعصر

لطفا اطلاع رسانی کنید.

-----------
خدا به همه ی جانبازان و شهدا خودش خیر میده.

پاسخ:
پاسخ:
سلام! انشاءالله ما هم از شاهزاده قاسم(ع) ساعت 11:30 به این حرکت عظیم می پیوندیم.
۰۷ مهر ۹۳ ، ۲۰:۰۷ ح.ه * سید فریاد*
بنام نامی الله
خانم برقعه ای این کتاب رو بسیار یواشکی و درگوشی نوشتن
خیلی خوبه الحمد الله که شما هم از مطالعه بهره میگیرید
این از متن هاتون پیداست

پاسخ:
سلام این کتاب رو خیلی دوست دارم.
امیدوارم که تونسته باشم از مطالب این کتاب بهره برده باشم.
۲۶ اسفند ۹۳ ، ۱۶:۲۴ تا اینجا خواندم...
دوباره...؟

http://baketab.blog.ir/post/55

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">