در مسلخ عشق جز نکو را نکشند

بشین روی « کرسی » دو کلوم حرف باهات دارم

در مسلخ عشق جز نکو را نکشند

بشین روی « کرسی » دو کلوم حرف باهات دارم

در مسلخ عشق جز نکو را نکشند

یاد گارم را جا گذاشته ام، یاد گاری جز خدایم برایم نمانده است....

آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندهای روزانه

دوستی با سایه

دوشنبه, ۱۴ مهر ۱۳۹۳، ۰۷:۲۳ ق.ظ

با سایه ها پیمان دوستی مبند

که با اندک نوری ؛ از تو فراری می شوند.

یا دائم تو را فریب می دهند.

این است دوستی با سایه ها...

امام علی(ع) می فرماید:

« از دوستی با دروغگو بپرهیز، زیرا دروغگو چون سراب است که دور را به تو نزدیک و نزدیک را به تو دور می نمایاند.»

بحارالانوار/ج71/ص 196

***

امام صادق(ع) می فرماید:

« آدم دروغگو دلایل و حجتهای آشکار را از بین می برد و با ( ایجاد) شبهات پیروانش را به نیستی می کشاند.»

اصول کافی/ج2/ص 239

نظرات  (۲۵)

۱۴ مهر ۹۳ ، ۰۸:۰۷ عاشقانه با خدا
...و خداوند ترک "دروغ" را به خاطر حرمت نگهداشتن "راستی" واجب کرد...

قسمتی از حکمت252نهج البلاغه
پاسخ:
سلام.
احسنت به جا بود.
امام معصوم می فرمایند:
 دروغ کلید تمام بدی هاست....
پاسخ:
سلام.
بابا جان با کلید شوخی نکنید....

۱۴ مهر ۹۳ ، ۰۹:۱۱ کوله بارسفر

سلام

بخش اول و دوم مطلب خیلی زیبا به هم مرتبط شده اند

احسنت.دل نشین بود

یاعلی

پاسخ:
سلام.
الحمدلله.مسلما بیان امیرالمومنین همیشه گل سرسبد کلامهاست.
دروغ، به خودش هم دروغ می گوید!
پاسخ:
سلام. ای بابا یعنی با خودش هم روراست نیست؟؟‍‍‍!!
سلام
ممنون ازپست آموزندتون
پاسخ:
سلام؛ خدا کنه اول رو خودم تأثیر گذاته باشه.
۱۴ مهر ۹۳ ، ۲۲:۴۰ عطر انتظار
هنوز بر سر بام تو جا نکرده دلم

هنوز درد دلم را دوا نکرده دلم

هنوز از دل خسته نیامده آهی

خراب، عالم امکان چرا نکرده دلم

ز سوی غیب نشسته‌است دست بر سینه

وگرنه صبر بر این ماجرا نکرده دلم

قرار بود دلم را حرم نگه داری

یقین که با دل‌تان خوب تا نکرده دلم

ببین دوباره دلم بین جلوه‌ها گم شد

ولی هنوز دلت را رها نکرده دلم

چه درس‌ها که ز یک کربلا به من دادی

و حق لطف شما را ادا نکرده دلم

جواب این‌که ز عشقش چراا ندادی جان؟

به عاشقیش هنوز ادعا نکرده دلم

مرا که سخت فقیرم، به خویش وا مگذار

هراس دارم از این‌که خدا نکرده دلم...

به دست دشمنتان باز بی‌وفا گردد

و حق گواست چه شب‌ها صدا نکرده دلم...

که از حریم شمایم خدا جدا نکند

و از خدای جز این‌ام دعا نکرده دلم

اگرچه کرببلا رفته‌ام ولی جایی

چو صحن قدس هنوزم صفا نکرده دلم                                    

****
سلام 
ان شا الله فردا عازم مشهدم 
نائب الزیاره شما هستیم التماس دعا  
پاسخ:
سلام؛ از اینکه سلام ما رو به آقا می رسونید بسیار خوشحالم.
زیارتتون با معرفت باشه ان شاءالله
مطالب وبلاگتان را مطالعه کردم بسیار زیبا بود خدا خیرتان بدهد
بعضی مطالب را کپی کردم اما با ذکر آدرس وبلاگ
پاسخ:
سلام؛ خوشحالیم که بدرد یه جای خورد.
سبکِ نقاشیِ چشمانِ سیاهت سخت است

چند سالی ست دلِ فرشچیان می گیرد...
پاسخ:
سلام علیکم..
۱۵ مهر ۹۳ ، ۱۷:۱۶ محمد حسین تقوایی
سلام. آثار زیبا و چشم نواز (هنرمند صاحبدل) فسایی را در (زلال حکمت) مشاهده فرمایید.
پاسخ:
سلام؛ بله دیدم. وبسیار خوشحال شدم از اینکه زلال حکمت همچین روندی رو در شهرستان پیش میبره.
قسمتی از خطبه 163 نهج البلاغه:
اى انسان! اى آفریده راست قامت، اى پدیده نگاهدارى شده در تاریکیهاى رحمهاى مادران، قرار داده شده در پرده هاى تو در تو، آغاز آفرینش تو از گل و لاى بود، و سپس در جایگاه آرامى نهاده شدى تا زمانى مشخص و سرآمدى تعیین شده و آنگاه که در شکم مادرت حرکت مى کردى، نه دعوتى را مى توانستى پاسخ گویى، و نه صدایى را مى شنیدى. سپس از قرارگاهت بیرون کردند و به خانه اى آوردند که آن را ندیده بودى و راههاى سودش را نمى دانستى، پس چه کسى تو را در مکیدن شیر، از پستان مادر هدایت کرد؟ و به هنگام نیاز جایگاههاى طلب کردن و خواستن را به تو شناساند؟ هرگز، آن کس که در توصیف پدیده اى با شکل و اندازه و ابزار مشخص درمانده باشد، بدون تردید از وصف پروردگارش ناتوانتر، و از شناخت خدا با حد و مرز پدیده ها دورتر است.
پاسخ:
سلام؛ شکرا

آیت الله آقا مجتبی تهرانی رحمه الله علیه

شخصی خدمت امام صادق علیه السلام رسید و از حضرت درخواست کرد که به او کاری بیاموزد که به خاطر آن کار، به خیر دنیا و آخرت برسد و طولانی هم نباشد.امام صادق علیه السلام فرمودند: دروغ نگو.

 انسان بداند اگر چهل روز دروغ نگوید، کارش درست می شود و هر گره ­ای که دارد باز می­شود، چون بزرگ­ترین گره و بدترین شرور دروغ است؛ زیرا دروغ توفیق انجام بسیاری از اعمال خوب را از انسان می­گیرد و پرهیز از آن، توفیق اعمال صالح را به انسان می­دهد. اگر انسان­ها صادق بودند، دیگر خیانت، غلّ و غشّ، نفاق، تکبّر، تهمت و ریا وجود نداشت.



سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان (عج) صلوات فراموش نشود.
پاسخ:
سلام؛ احسنت.
دروغ...
شاید گفت زاینده گناه هان
۱۶ مهر ۹۳ ، ۰۰:۱۶ وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
بسیار عالی

ممنون

پاسخ:
سلام؛ خیلی هم بسیار عالی نبودااا
احسنت...
خدا قوت، خسته نباشی ♥

دوست داشتید ما رو ب نگاهی مهمان کنید :)
پاسخ:
سلام...
فانوس؟!!
جدیده...
حتما مزاحم خواهم شد.
مرسی از دلتون که به دلش نشست!
( لبخند شیطون!)
ادای احترام!
:)
پاسخ:
سلام علیکم.
چی بگم...
حرف دگر نماندمرا...
یه جاهای دروغ نگفتن ولقعن سخته :l
به نظرم یه حدیثم باید میذاشتین در مورد تجسس بیخودی و زیادی داخل پرانتز فوضولی :l
یه جاهایی انقد حس کنجکاوی مردم میره بالا آدم باید بهشون دروغ بگه اصن :l
پاسخ:
سلام؛ این از اون دلیلا بودا...
بخاطر کنجکاوی یا فضولی مردم دروغ بگیم!!البته ادعا نمیکنم که خودم دروغ نمیگم. اما ما که با مردم رودربایستی نداریم. راحت اونجاهایی که دیگه خصوصی میشه و مربوط به کسی نمیشه بهشون باید گفت.
۱۶ مهر ۹۳ ، ۱۶:۰۸ کوچکترین منتظر
و گاهی که دروغ واجب میشود...
ایاک نعبد و ایاک نستعین...
اما...چه کسی را پرستیدیم و ازکه ها که کمک نخواستیم...
پاسخ:
سلام علیکم.
بله از که ها کمک خواستیم.
سلام بزرگوار.
درود خدا بر شما و بر همه ی فعالان در عرصه ی جنگ نرم.
فضای بسیار زیبا، دلنشین و خداپسندانه.
اجرکم عند الله.
پاسخ:
سلام؛ وبلاگ دل نشینی دارید.
دست خدا همراهتون باشه انشاءالله
salam
afarin
ziba bood...

ya ali
پاسخ:
سلام؛
ممنون.
یا حق
سلام
 پیشاپیش ولادت حضرتش  بر شما مبارک
 امام هادی علیه السلام:
 قالَ(علیه السلام): اَلتَّواضُعُ أنْ تُعْطَیَ النّاسَ ما تُحِبُّ أنْ تُعْطاهُ.
فرمود: تواضع و فروتنى چنان است که با مردم چنان کنى که دوست دارى با تو آن کنند.
 محجّه البیضاء: ج 5، ص 225.

پاسخ:
سلام؛
آنچه را برای خود می پسندی برای دیگران هم بپسند...
زیبا بود.
شکوفه های بادامی-بهشتی عید،پیشکشتان...
پاسخ:
      

سلام؛ تو بهشت هم مگه بادام هست؟؟/!!!

 فرا رسیدن میلاد دهمین ساربان کاروان ایمان، حضرت امام علی النّقی الهادی علیه السلام بر دل سپردگان طریق هدایت و سعادت خجسته باد.
پاسخ:
      

سلام...

پیشاپیش عید ولایت رو تبریک میگیم.

۱۸ مهر ۹۳ ، ۱۰:۱۸ از تبار باران
سلام
 میلاد امام هادی ( علیه السلام )  رو تبریک میگم .
پاسخ:
      

سلام؛ ممنونم.

والله بالله تالله که دروغ بده.
به روزیم!
پاسخ:
      

سلام؛ بله که دروغه بده...

۱۸ مهر ۹۳ ، ۲۳:۴۴ عـــطـش ...
ممنون ...

التماس دعا
پاسخ:
سلام؛ ملتمسیم...
۲۲ مهر ۹۳ ، ۲۰:۲۴ فانوس جزیره - گمنام
سلام
با سایه ها پیمان دوستی نبند...
یاد به قول شما سایه ای افتادم که...
عالی بود.
پاسخ:
سلام...
دوستی نبندیداااا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">