در مسلخ عشق جز نکو را نکشند

بشین روی « کرسی » دو کلوم حرف باهات دارم

در مسلخ عشق جز نکو را نکشند

بشین روی « کرسی » دو کلوم حرف باهات دارم

در مسلخ عشق جز نکو را نکشند

یاد گارم را جا گذاشته ام، یاد گاری جز خدایم برایم نمانده است....

آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندهای روزانه

تا حالا گدایی کردی؟

يكشنبه, ۲۲ بهمن ۱۳۹۱، ۰۲:۱۳ ب.ظ
یا انیس من لا انیس له

چند روزی بود حالم حسابی گرفته بود،نمی دونم چرا در ظاهر خوشحال بودم ولی وقتی نماز میخوندم حواسم همه جا بود الا خدا !!! خیلی عصبانی بودم هر کاری میکردم [ به قول دوستان کانکت بشم ] نمی شد

مثلا سعی میکردم قبل از نماز کمتر شوخی کنم وبخندم یا اینکه کمتر به فکر دنیا باشم و از این جو کارا

خلاصه هرکاری میکردیم نمیشد واقعا داشتم نا امید میشدم

تا اینکه یه روز صبح حدودا ساعت5:15بود از خواب بلند شدیم که بریم مسجد

بیرون که اومدم تازه فهمیدم که امروز چقدر هوا سرده

نزدیکای مسجدجمکران که شدیم یه چیزی دیدم خیلی تعجب کردم والبته یه کم ترسیدم ، باور نکردم به خودم گفتم چون هوا تاریکه داری اشتباه میکنی، وبه بچه ها که باهم بودیم چیزی نگفتم

1ساعت بعد

 موقع برگشت دوباره همون صحنه رو دیدم نزدیک که رفتم واقعا برام عجیب بود

اون صحنه ای که من به راحتی از کنارش عبور کرده بودم ، زنی بود مسن که از ساعت 5:30صبح که ما از آنجا رد شده بودیم نشسته بود واز سرما یک پتو به دور خودش پیچیده بود. و رو به رویش  کاسه ای آهنی گذاشته بود که اگر پول های خورده درونش را میشمردی بیشتراز 500 تومان نمیشد

و کنار کاسه، شیششه شیر نوزادی گذاشته بود که خالی از شیر بود وصدای گریه نوزاد...

او در آن سرما گدایی میکرد اما من ...

بــگـــذریـــــــم.ـ.ـ.

انجا بود که فهمیدم  باید گدایی کنم

انجا بود که فهمیدم چرا نمازام دیگه حس و حال خوبی نداره

فهمیدم ، من هنوز درک نکرده بودم که نیاز مندبه وجودی غنی و بی نیاز هستم

اگر درک کرده بودم باید خدا را از خدا گدایی میکردم....





ـــــــــــــبی ربطــــــــــــــــــــ :


اَللَّهُمَّ اجْعَلْنى اَصُولُ بِکَ عِنْدَالضَّرُورَةِ،وَاَسْئَلُکَ عِنْدَالْحاجَةِ،وَاَتَضَرَّعُ اِلَیْکَ عِنْدَالْمَسْکَنَةِ

الهى چنان کن که با نیرو و قدرت تو به شداید حمله کنم، و به وقت نیاز به گدایى از تو برخیزم، و در بیچارگى به پیشگاه تو بنالم

صحیفه سجادیه دعای مکارم الاخلاق



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۱۱/۲۲
در مسلخ عشق

نظرات  (۳۰)

الان که منم خوب فکرشو میکنم منم تا حالا خودمو از خدا گدایی نکردم بیشتر طلبکار بودم تا بدهکار و گدا
______________________________________________________________

البته به نظر من طلبکار بودن یا بدهکار بودن هر دوش خوبه مهم اینه که از کدوم منظر نگاه کنیم
مثلا خود خدا میفرماید از من بخواهید حتی نمک سر سفرتون
سلام.
با گوشیم اومده بودم وب .موبایلم حرف (پ)نداشت.
یکم کمتر از ما اشکال بگیرید...خوشم نمیاد یکی مدام زوم باشه روی کارام...
(بی زحمت جوابتون هم توی وبم بدید ممنون میشم)
مطلبتونم زیبا بود.
موفق باشید.
یاعلی

______________________________________________________________
سلام ای بابا من فقط غلط املاییتون که نوشته بودید افسیلون گرفتم وگفتم افسیلون نیست اپسیلون هست
نمیدونم توی ادبیات شما به 1بار غلط املایی گرفتن میگین مدام زوم کردن روی کارای شما؟؟؟؟
به حق چیزای نشنیده
مث اینکه شمشیر از روی بستیدا
مطلبم هم قابل شما نداشت
همچنین
...چه غیر منتظره نوشتی!

منتظر هر چیزی بودم الا این...جالب بود.

بازم رفتید جمکران جای ما هم گدایی کنید
______________________________________________________________
سلام
باشه چشم اما چه بگم فعلا از جمکران برگشتم به شهرمون نمیدونم کی میطلبه امیدوارم که زنده باشم وبازم برم
۲۲ بهمن ۹۱ ، ۱۷:۳۷ مامان محمدمهدی
سلام
نتیجه گیری خیلی خوبی کردید ! من اگه بودم جای شما از دیدن یک خانوم مسن بهمراه بچه در حال گدایی اونوقت صبح خیلی نتایج دیگه ای میگرفتم.بهتون تبریک میگم.
______________________________________________________________
سلام مطمئنا شما هم اگه جای بنده بودید ودر اون شرایط اون خانم میدیدید حتما به این نتیجه میرسیدید
سلام
پست جالب و قابل تاملی بود
این جاست که شاعر می گه: گر گدا کاهل بود تقصیر صاحبخانه چیست؟ (یا نیست)
گدایی کردن از خدا راه و رسم خودش رو داره
باید سمج بود و بهترین ها رو خواست چون سر سفره کریم نشستیم
یا علی
______________________________________________________________
سلام یکی از دوستان میگفت اگر میخواید از خدا گدایی کنید مثل گداهای این زمونه باشید که به کم قانع نیستند
۲۲ بهمن ۹۱ ، ۱۹:۱۰ ذی القربی/شمسیان
سلام.مطلب خوبی نوشتین.ممنون از حضورتون.التماس دعا
______________________________________________________________
سلام ، خواهش میکنم حضور کمترین پاسخ برای خوبیهاست ، ملتمسیم به دعا
سلام
خداقوت
مطلب قابل تامل و تکان دهنده ای بود
التماس دعا
یاعلی
______________________________________________________________

سلام
براماهم دعاکنید ملتمسیم به دعا
۲۳ بهمن ۹۱ ، ۰۴:۴۷ دختر هنرمند
انقدر مغرور شدم که غرورم نمیزاره گدایی کنم دیروز داشتم فکر میکردم خدا چه عاشقانه منتظر خواسته منه تا من لب تر کنم بد بدو بدو مستجاب کنه ولی من همین طوری گردن میزنم و میگم خدا بده زود باش اما بیچاره خدا نمیدونه من منظورم چیه که واسه هکینه دعاهامون مستجاب نمیشه پس قشنگ بشینیم به خدا بگیم اینطوریه اون طوریه خدایا کمک کن
______________________________________________________________
خدا اون قدر مهربون هست که اگه ما ها میفهمیدیم که چقدر منتظر برگشتمنو هست
یک لحظه هم زنده نمی موندیم
۲۳ بهمن ۹۱ ، ۱۴:۱۱ پرواز بی پروا
سلام سید جان
اینکه انسان لذت دعا کردن رو بچشه خودش نعمت بزرگی هست. و باید واقعا این مسائل رو لز هود خدا گدایی کنیم...
(راستی ظاهرا وبلاگم بروز شده!)
______________________________________________________________
سلام آقا سجاد خوب هستین شما؟؟؟
بله اگه ما از خدا گدایی نکنیم دیگه هیچ کریمی نیست که بخواد دستمونو بگیره
راستی به روز شدن وبلاگتون وقالب زیباتون بهتون تبریک میگم
۲۳ بهمن ۹۱ ، ۱۷:۱۶ خسرو زارعی
پیش از اینها فکر میکردم خدا/خانه ای دارد میان ابرها/حکم میراند به تلخی رو به ما/سخت میگیرد به ما بعد از خطا/دیر فهمیدم خدا در قلب ما/خانه ای دارد به شکل ابرها/اشک میریزد ز دلتنگی ما/می نوازد دیده گریان ما . . ._
______________________________________________________________

بله متاسفانه ماخیلی وقتا خدارو خشن میبیبینیم ام خدا خیلی رئوف و مهربان هست
جالب بود
سلام سید

جیگرتو ....... عزیز دل برادر .

ایشالا 4شنبه دارم میام فسا .

بازم پیشم بیا !!!

یاعلی
______________________________________________________________
سلام محمد آقا شنیده بودیم ابراز اجساسات شاعرها خیلی زیاده ولی ندیده بودیم
امروز به عینه دیدم
بیا ایشا الله به سلامتی
باشه چشم داداش
سلام.
هر کی توی وبلاگش یه قانونی داره.(مثل شما که نظرات خصوصی رو عمومی میکنید)
به هرحال...
موفق باشید.
یاعلی
______________________________________________________________
سلام علیکم
بله حق باشماست
سلام
خدایــــــــا ! نگذار کسی دستش را درمقابل مخلوقاتت دراز کند...
و تویی بخشنده ترین ...
دستهای خالیمان سوی توست دستمان را بگیر....
ممنون از مطلب بسیار زیباتون .
موفق باشید
یازهرا
______________________________________________________________

سلام به نظر من اگه کسی خدارو با تمام وجود ببینه دیگه اصلا نمیتونه دستشو جلو مخلوقات دراز کنه
سلام با مطلب هم وطن آپم بیا ببین
ولنتاین مبارک اوووووممممم بوووووس
______________________________________________________________
سلام حامد یه سوال شخصی تا حالا شد بیای تو وبلاگم ومثل آدم نظر بزاری؟؟؟؟
هیچ وقت نشده در مورد مطلبی که من مینویسم اظهار نظر بکنی
همیشه بلدی بیایی ودعوت کنی!!!
تو خجالت بکش
این همه بوس هم بده به خودت
۲۴ بهمن ۹۱ ، ۱۸:۱۱ کوله بار سفر
سلام
ولی میدونید سخت ترین قسمت این گدایی چیه؟
وقتی که کاسه گداییت برای خواستت کوچیک باشه و کلی باید صبر کنی تا این کاسه بزرگ بشه و ظرفیت جلوه عظمت خدا رو داشته باشه.
دق میکنی تا بشه
یاعلی
______________________________________________________________
سلام این هم یه نوعیش هست ولی من میگم همین دق کردن هم عالمی داره
خیلیا هستن که دق کردن هم حالیشون نمیشه
دعا کنیم که حداقل این دق کردن هم بفهمیم
سلام
البته بعضی موقع ها هم که یاد میگیریم باید گدایی در خونه ی خدا رو کرد میشیم مثه اون گدا هایی که وقتی یه چیزی بهشون میدیم چپ چپ به آدم نگاه میکنن که چرا کم دادی باید بیشتر بدی اصلا از اینکه بهش کمک کردی پشیمون میشی ولی قربون خدا برم رحمان و رحیم هست نگاههای طمع کارانه ی ما رو میبخشه
______________________________________________________________
سلام
بله بعضی موقع ها ما آدم ها به خیال خودمون بزرگ شدیم در اوج بزرگی در سن کارهایی میکنیم کودکانه
نمونش همین مثالی که شما زده بودید
در ضمن اگر آدرس وبلاگتون گذاشته بودید خیلی بهتر بود حداقل میتونستیم به وبلاگتون سر بزنیم
۲۵ بهمن ۹۱ ، ۱۶:۲۵ بصیرت دل_چشم آبی
پروردگارا:

چگون سر بالا بگیرم و به درگاهت بیایم و بگویم: الهی العفو... که عفو و بخششت را می طلبم اما باز هم جلوی نفسم را نمی گیرم؟

چگونه شرمسارت نباشم در حالیکه هر چه جور و جفا از من می بینی باز هم رشته ی مهر و دوستی ات را نمی گسلی و رهایم نمی کنی؟

چگونه ادعای بندگی کنم در حالیکه خود می دانم عبد تو نبودم و بنده ی نفس بودم؟

اما مهربان خالقم!

تنها چیزی که می توانم بگویم این است که با همه ی شرمندگیهایم ادعا می کنم که بنده ی تو هستم

و تنها کلامی برایت بگویم که نکند عمر به سر آید و این کلام را نگفته باشم:

خدایا! ساده بگویم... دوستت دارم

و اینک دستم را بر آستانت بلند می کنم که دستگیرم باشی
____________________________________________________________
سلام خیلی زیبا توصیف کرده بودی
این جملتون میشد گفت نمونه ای از یا رفیق من لا رفیق له است
ممنون واقعا زیبا بود
۲۵ بهمن ۹۱ ، ۱۶:۲۷ بصیرت دل_چشم آبی
روزها گذشت و گنجشگ با خدا هیچ نگفت . فرشتگان سراغش را از خدا می گرفتند و خدا هر بار به فرشتگان این گونه می گفت: می آید ؛ من تنها گوشی هستم که غصه هایش را می شنود و یگانه قلبی هستم که دردهایش را در خود نگاه میدارد…..

و سرانجام گنجشک روی شاخه ای از درخت دنیا نشست. فرشتگان چشم به لب هایش دوختند، گنجشک هیچ نگفت و خدا لب به سخن گشود : با من بگو از آن چه سنگینی سینه توست.

گنجشک گفت : لانه کوچکی داشتم، آرامگاه خستگی هایم بود و سرپناه بی کسی ام. اما همان هم از من گرفته شد . این طوفان بی موقع چه بود؟ چه می خواست از لانه محقرم ؟ کجای دنیا را گرفته بودم؟ و سنگینی بغض راه کلامش بست.

سکوتی در عرش طنین انداخت فرشتگان همه سر به زیر انداختند. خدا گفت:ماری در راه لانه ات بود. باد را گفتم تا لانه ات را واژگون کند. آن گاه تو از کمین مار پر گشودی.

گنجشگ خیره در خدائیِ خدا مانده بود.

خدا گفت: و چه بسیار بلاها که به واسطه محبتم از تو دور کردم و تو ندانسته به دشمنی ام برخاستی! اشک در دیدگان گنجشک نشسته بود. ناگاه چیزی درونش فرو ریخت …

های های گریه هایش ملکوت خدا را پر کرد.

قصه مادر بزرگ که به اینجا رسید اشک از دیدگانش جاری گشت و گفت ای کاش ما هم وقتی لطف خدا و اشتباهاتمان را می فهمیم حداقل مانند گنجشک با شرم به درگاه الهی گریه کنیم !!!
____________________________________________________________
داستان زیبایی بود واقعا کار های خدا روی حکمت هست
۲۵ بهمن ۹۱ ، ۱۶:۳۴ بصیرت دل_چشم آبی
خدا گوید : تو ای زیباتر از خورشید زیبایم

تو ای والاترین مهمان دنیایم

شروع کن ، یک قدم با تو

تمام گامهای مانده اش با من . .
در پناه امن خدا
یا علی
______________________________________________________________
بله اما بعضی وقتا ما آدما توی اولین قدم سست میشیم
۲۶ بهمن ۹۱ ، ۰۱:۵۱ سلحشوران اریا
سلام بسیار جالب بود



روزی جوانی از پیری نصیحت خواست.پیر گفت: ای جوان!!

قرآن بخوان قبل از آنکه برایت قرآن بخوانند!نماز بخوان!!!

قبل از آنکه برایت نمازبخوانند!!از تجربه دیگران استفاده کن!!

قبل از آنکه تجربه دیگران شوی!!
____________________________________________________________

سلام قابل شما نداره
چی بگم تا الان تجربه دیگران بودم تا تجربه استفاده کن
سلام
ممنونم سر زدین
لطف کردین
یاعلی
سلام به روز هستم با
همیشه بانو بمان
______________________________________________________________
سلام باشه چشم ،آمدم
سلام.
ممنون که به وبلاگ من سر زده بودید،
مطلبتون خیلی زیبا بود، آدم رو به فکر فرو میبره.....

به نظر من گدایی از خدا پرافتخارترین نوع گدایی و خواستنه....

سربزنید.
یاعلی...
______________________________________________________________
سلام خواهش میکنم ایشا الله که لیاقت گدایی از خدا رو داشته باشیم
سلام
اگر یه جوری می تونستی به اون مادری که به خاطر بچه اش اینجوری گدایی می کرد کمک کنی خدا هم به تو کمک می کرد
______________________________________________________________
سلام حسین آقا خوشحال شدم که سرزدید
بله درسته
انشاءالله که بتونیم یه جوری جبران کنیم
سلام
تنها چیزی که الان به ظهر این بنده میرسه اینه که:
گاهی گدای گدایی و بخت نیست...گاهی تمام شهر گدای تو میشود
______________________________________________________________
آخ که گفتی خیلی گل گفتی حسن تو صبح تاحالا کجا بودی؟
۲۸ بهمن ۹۱ ، ۲۰:۱۵ میعادگاه عاشقان صاحب الزمان
باعرض سلام وخداقوت والتماس دعاخدمت همه دوست دارن آقاامام زمان.نظربه اینکه عیدنوروزنزدیک است قصدکاری راداشتم که باکمک شما به سرانجام مقصودخواهدرسید.اگه به مسجدمقدس جمکران توقم رفته باشید درآنجاچاهی است به عنوان چاه عریضه یعنی چاه دعاـ مردم دعاهاشونو روی برگی ازکاغذمی نویسندوتواین چاه می ندازندبه معنای اینکه امام زمان اون دعاهارومیخونه وبه لطف ورحمت الهی اگرکسی حاجتی،مشکلی،داشته برطرف میکنه. ویه عیدی خوب ازآقامون امام زمان می گیریم حالامن ازشمامیخام خواسته هاتونو،دعاهاتونوٍ؛هرچیز که تودلتونه میخواییدبه آدرس این وبلاگ توفسمت نظرات به پبت برسونید.من یکی دوروز قبل ازسال تحویل ازاین دعاها پرینت میگیرم میرم جمکران ومیندازم تو الونچاه یعنی چاه عریضه تاانشاالله حاجتتون برطرف بشه.مطمئن باشید این دعاها محرمانه میمونه.فقط اگه خواستیدتوقسمت نظرات نشون داده بشه بگید،اگرهم دوست نداشتیدبگید همون طورکه گفتم یکی دو روز قبل باپدر و مادرم میرم واین کارو براتون انجام میدم
برای منم دعاکنید
اگرسوالی داشتی درخدمتم
http://zohureagha313.blogfa.com/
____________________________________________________________
سلام بله چاهی که مردم نمه هاشون توی برگی به نام رقعه مینویسن ومی اندازن توی اون چاه
خوش به سعادتتون ،
۰۱ اسفند ۹۱ ، ۰۹:۴۶ بصیرت دل_چشم آبی
آن که می آید، شکوه آسمان، عظمت زمین، صداقت ایمان و نجابت آب است.
بهار از نامش شکوفا و عشق از یادش لبریز است!
ولادت امام حسن عسکری(ع) مبارک باد.
______________________________________________________________
سلام این عید سعید هم به شما تبریک عرض میکنم
در فکر دیگران و براى دیگران
روزى امام حسن مجتبى علیه السلام وارد اتاق مادرش حضرت زهراء علیها السلام گردید، دید که مادرش در حال رکوع نماز است و براى مردها وزن هاى مؤمن با ذکر نامشان دعا مى کند.
گوش کرد که دید مادرش فقط براى دیگران دعا مى نماید و براى خویش هیچ دعائى نمى فرماید، جلو آمد و اظهار داشت : اى مادر! چرا مقدارى هم براى خودت دعا نمى کنى همان طورى که براى دیگران دعا مى نمائى ؟
حضرت زهراء سلام اللّه علیها پاسخ داد: اى فرزندم ! اوّل ما باید به فکر نجات همسایه باشیم و سپس براى خودتلاش و دعا کنیم .
و در حدیثى وارد شده است که : دعاى مؤمن در حق دیگران مستجاب مى شود و موقعى که انسان در حق دیگران و براى دیگران دعا کند، ملائکه الهى براى او دعا خواهند کرد، که حتما، دعاى آن ها مستجاب خواهد شد.






هدیه خیلی باارزش بود امیدوارم بتوانم هدیه شمارا در عمل پیاد کنم
ممنون
حالـــا حرفـــــهایمان بمـــــــاند برای بعد
دلخوری هـــــــامـــــــان
دلـــــــتنگی هـــــــامـــــــان
و تمـــــــام اشکـــــــهای مـن . . .
با او چـــــــگونـــــــه میگـــــــذرد
کــــــه با مـن نمی گذشت؟




سلام باشه چشم
البته اگه نظر میذاشتید بد نبوداااا

سلام.
برخی از مطالب وبلاگتان را خواندم که به نظرم جالب بود. وبلاگ شما را لینک کردم. موفق باشید.





سلام
نظر لطف شماست وگرنه اینطور نیست

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">