در مسلخ عشق جز نکو را نکشند

بشین روی « کرسی » دو کلوم حرف باهات دارم

در مسلخ عشق جز نکو را نکشند

بشین روی « کرسی » دو کلوم حرف باهات دارم

در مسلخ عشق جز نکو را نکشند

یاد گارم را جا گذاشته ام، یاد گاری جز خدایم برایم نمانده است....

آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندهای روزانه

عذاب الحمیم، خانه ای ترس ناک

چهارشنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۲، ۰۷:۲۷ ب.ظ

یا انیس من لا انیس له

میمری، تورا در قبری سخت و زبر می خوابانند. کوله ای گل وخاک بر رویت میریزند که نتوانی فرار کنی.

تنهای تنها ، در گوشه ی تاریک نشسته و به اندام بی جان خودت زل زده، از بس که داد و فریاد کرده ای که من را تنها نگذارید دیگر نای گریه کردن را نداری.

کم کم پرده سیاه شب زمین را سخت در آغوش میگیرد و صدای جیرجیرک ها سکوت غمناک قبرستان را  خورد و ریزریز می کند.نمناکی و تنگی قبر حالتی خفه کننده دارد و تورا در بهت قرار میدهد. حالتی خفه کننده به تو دست می دهد چنان که گویی سالهاست که نفس کشیدن را فراموش کرده ای. آن قدر بدنت را دوست  داری که نمی توانی برای فرار از شر عذاب های قبر او را تنها گذاشته و به جای دیگر بروی، ترس از عذاب قبر و گناهانت روح جوان اما سیاهت را تکه تکه میکنند ومانند خوره به جانت می افتند. بدنت پس از ساعتی فشار هایی می بیند، آن قدر سخت که گویی هر چه شیر مادر در زمان نوزادیت خورده ای از اندامت بیرون زده و آن قدر در فضای غربت زده به تو سخت میگذرد که با خودت میگویی؛ دیدی نه پدر! نه مادر! نه خواهر! نه برادر! نه قوم! نه خویش! نه غریب؛  هیچ کس و هیچ کس به دادم نمیرسد.

اینجاست که میفهمی تنهایی یعنی چه، اینجاست که میفهمی که شیطان بدردت نمی خورده، وحسرت روی حسرت

نگهبان قبرستان آمده است تا بیل جامانده، بر سر قبرت را بردارد. دل خوش میکنی و دست به دامن نگهبان غسال میشوی! اما چه فایده اوهم مثل بقیه نمی شنود، انگار که مادرزاد کر بوده است.

دیگر ترس تمام وجودت را فرا گرفته، دائم به فکر آینده شومی که برای خودت رقم زده ای می افتی وگریه و زاری میکنی، با خود میگویی ای کاش در دنیا گناه نمی کردم و اطاعت خدا میکردم. اما چه فایده دیگر دیر شده است.آن قدر ترس رعشه بر اندامت می اندازد که جز با بردن نام خدا کلمه ای یاد نداری.

اما ندایی در گوشت زبانه میکشد و رعشه اندامت را پس از شنیدن این آیه شدیدتر میکند، وآن چیزی نیست جز عذاب الحمیم.

خُذُوهُ فَاعْتِلُوهُ إِلَى سَوَاء الْجَحِیمِ ‏ (47) ثُمَّ صُبُّوا فَوْقَ رَأْسِهِ مِنْ عَذَابِ الْحَمِیمِ ‏ (48) ذُقْ إِنَّکَ أَنتَ الْعَزِیزُ الْکَرِیمُ ‏ (49)

(به مأموران دوزخ فرمان داده می‌شود): این کافر فاجر را بگیرید و به میان دوزخ پرتابش کنید .‏ ‏ (47) سپس بر سر او آب جوشان بریزید ( تا بر عذاب و دردش افزوده گردد ) (48) ( و به وى بگویید) بچش که تو همان نازپرورده گردن کشى هستى (49)

سوره مبارکه دخان آیه 47-49



یادمان باشد مرگ نصیب همه می شود حتی ما.و یادمان باشد این دنیا کاری نکنیم که فردا در قبر سردر گم بمانیم.

کسی با شناسنامه مسلمانی به بهشت نمیرود، مسلمانی به عمل است و تا دیر نشده دست به کار شویم.

خدا با آغوشی باز منتظر ماست. چشم ها را باید شست جور دیگر باید دید، آغوش خدا را با آغوش آتش وعذاب جهنم معاوضه نکنیم.


ـــــــــــــبی ربطــــــــــــــــــــ :

شیطان بیست وچهار ساعته مواظب شماست، داداش جون!

او تورا می بیند وتو او را نمی بینی، ولیکن همین که از ذکر خدا غافل شدی؛ در دام شیطان می افتی...

*از کتاب چند جمله برای دل تو داداش جون -آیت الله حق شناس تهرانی(ره)*


http://media.jamnews.ir/Original/1391/06/16/IMG01305723.jpg


http://maddahi.net/my/images/others/qabrestan01.jpg


http://www.uploadtak.com/images/v4212_______.jpg


بخش معرفی :

به این لینک سلوک سجادیه مراجعه فرمایید. مطالب زیبایی در این وبلاگ نشر داده شده است.


روز ِ جـــــمعه استـــــــ

«اذهبــــــوا فتجسّــــسوا مـــن یوسفـــــ»

"بـــرویـــد دنبـــال یوسُفـــــ بــگردیــد"

ســـوره یوسفــــــ 88


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۳/۲۹
در مسلخ عشق

نظرات  (۳۰)

۳۱ خرداد ۹۲ ، ۱۴:۱۴ کوله بارسفر
سلام
در تایید نوشته زیبای شما آوردن چند حدیث و آیه قرآن خالی از لطف نیست
امام علی (ع):
هرآنچه از یاد خدا غافل کند، از ابلیس است.
ذکر خدا ، وسیله راندن شیطان است.
سوره زخرف آیه 36:
هرکس که از یاد خدای رحمان روی گرداند،شیطانی بر او می گماریم تا همدم او باشد.
پیامبر اکرم(ص):
هر لحظه که بر فرزند آدم بگذر و در آن به یاد خدا نباشد ، در روز رستاخیز برای آن لحظه ، افسوس خورد.
یاعلی

پاسخ:
پاسخ:
سلام علیکم
تشکر از آزیین هایی که به پست اضافه کردید وباعث زیبا شدن پست شد.
۳۱ خرداد ۹۲ ، ۱۴:۲۴ کوله بارسفر
سلام مجدد
مطلب زیبایی بود و اما چند نکته:
نمناکی و تنگی قبر حالتی خفه کننده دارد و تورا در بهت قرار میدهد چنان که گویی سالهاست نفس کشیدن را فراموش کرده ای.
توی پاراگراف سوم... کم کم پرده سیاه .... تا نمیرسد.از توصیفات زود گذشتید.اگر کمی با دقت خوانده بشه احساس میشه جملات جزیره ای شدن.یعنی بدون ایجاد حالت پیوستگی لازم از ذهن روی کاغذ اومدن.
ولی از آرایه های ادبی تا حدی خوب استفاده شده.
و نکته آخر
توی مطالب وبلاگی برای اینکه خواننده به خدا گیر نده باید خوف و رجا کنار هم باشه مثل خود قرآن که بعد از هر خوفی رجا و برعکس هست.رجا فراموش نشود
ببخشید ولی چون از نقد ناراحت نمی شدید گفتم.البته این نظر من هست.
یاعلی

پاسخ:
پاسخ:
علیک سلام مجدد
تشکر از تذکرتون بله چون این متن بار اولی که نوشتم خیلی طولانی بود چیزی حدود 5برابر این متنی که هست سه بار خلاصه کردما و نتیجه اش شده این،مثل اینکه توی خلاصه نویسی کمی اشکال دارم به امید خدا توی متنهای آتی سعی میکنم تصحیح کنم.
بله حرف شما متین.اما نظر من این بود که اول حالات یک فرد گنه کتار در قبر وبرخورد خدا با آن بیان کنم.
انشاءالله در پست بعدی حالات یک فرد مومن بیان کنم.و دوستان مقایسه کنند ونتیجه رو خودشون بگیرن که بنده شیطان بودن خوب است یا خدا
تشکر از تذکراتتون و به امید خدا بتونم بکار بگیرم
۳۱ خرداد ۹۲ ، ۱۵:۲۶ فدایی سیدعلی
سلام
راستش مطلبتون منو خیلی ترسوند....با اینکه میدونم حقیقت داره اما فکرمیکنم من فراموش کرده بودم
ممنون بابت این پست...
راستی به نظرتون هم جواب دادم

پاسخ:
پاسخ:
سلام علیکم
خدا بدادمون برسه چون هرچیزی که خدا داده حقیقت داره چه بهشت وچه جهنم
انشاءالله با اعمالمون بتونیم راه سعادت رو پیش بگیریم.
تشکر
۰۱ تیر ۹۲ ، ۰۳:۴۲ خسرو زارعی
سلام
ممنون از حضورتون....
مهدیم من که مرا گرمی بازاری نیست/بهتر از یوسفم و هیچ خریداری نیست.،.،.همه گویند که در حسرت دیدار منند/لیک در گفته این طایفه کرداری نیست.،.،.ای که دائم به دعایی که ببینی رخ من/تا که خالص نشوی با تو مرا کاری نیست.،.،.

آخه چطور دلمون میاد با اعمالمون دلشو بشکنیم..؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

پاسخ:
پاسخ:
سلام چه زیبا بود این شعر از زبان حضرت مهدی
دعا برای آمدنت؛ عمل برای نیامدنت
۰۱ تیر ۹۲ ، ۰۳:۴۵ کوله بارسفر
سلام
این لینکی که دادید خیلی ترسناک بود.
دیروز تا حالا یک لحظه هم از جلوی چشمم دور نمیشه.
حداقل قبلش بگید کساسس که نمیتونن ببینن نرن نگاه کنن.
یاعلی

پاسخ:
پاسخ:
سلام علیکم
خوبه که روایتی از معصومی هست به این مضمون که هرکس در روز چند بار یاد مرگ کند به بهشت میرود.
بده به بهشت میرید!!
باشه الان میگم.
کســـــــــاییی که نمیـــــــــــــتونن ببـیـنـن نـــــــــــــرن نـــــــــــــگــــاه کـنــن!!!
۰۱ تیر ۹۲ ، ۰۴:۲۲ مامان محمدمهدی
سلام
تنم لرزید با این متن و عکسها خدا خودش بفریادمون برسه

پاسخ:
پاسخ:
سلام علیکم.
با این همه غفلتی که ماکردیم بله...
اینو به خودم میگم. یادم نره خدایی نکرده هر چقدر هم که گنه کار باشم وگناهان بزرگی انجام دادم باز هم خدایی دارم که هم رحمان هست وهم رحیم
سلام مطلب بسیار تاثیرگذاری بود ممنون از اینکه تذکر امروز رو مهمون مطلب شما بودم منم یه وبلاگ دارم خوشحال میشم سری بزنید
یاعلی

پاسخ:
پاسخ:
سلام تشکر از اینکه مارو مهمون نظرتونکردید.
جان خودم تا الان ده بار آدرس وبلاگتون زدم نمیاره !!!
سلام.
خدا بدادمون برسه

« الهی »

ـ الهی، درک مولایمان مهدی را به پرنده قلوب ما الهام کن تا شایسته حضور او باشیم!
ـ این ماییم که غایبیم و او همواره حاضر و ناظر است.
ـ مبارک باد میلاد تو، ای معراج خاکیان و ای سراج افلاکیان؛ ای آینه ایمان، یا صاحب¬الزمان!
ـ هنگامه میلاد تو، نوید¬بخش طلیعه صبحی است که به مدد حضور تو، تیرگی را از جهان می¬زداید.
ـ میلادت مبارک باد، ای سپیده پنهان که اهل زمین در آرزوی بوی بهشتی تو، هماره دعای فرج را زمزمه می¬کنند!
ـ میلاد مهدی(عج) سفینه نجات و امید حیات، بر عاشقانش مبارک باد!
ـ امام حسین(ع) فرمودند: «اگر زمان او (مهدی(عج)) را درک کنم، در تمام عمرم به او خدمت خواهم کرد».[166]
ـ یا مهدی(عج)! ای نقطه شروع شفق، ای مجری حق! میلاد تو، قصیده بی¬انتهایی است که تنها خدا بیت آخرش را می¬داند؛ بیا و حُسن¬ختام زمان باش!
ـ مهدی(عج)، شمشیری از شمشیرهای خداوند است که در عالی¬ترین جایگاه سیادت و برترین منزلت قرب خداوندی است.
ـ میلاد حجت خدا، دوازدهمین ساغر الهی بر منتظران جمالش مبارک باد!
ـ میلاد ستاره سهیل آسمان امامت، تداعی¬کننده شادی لحظه طلوع طلعت نورانی اوست.
ـ مهدی(عج)، بوستانی است از سرو رشید نرگس، از سلاله یاس فاطمه و از ریشه گل¬های محمدی.
ـ خجسته باد بزم قدسیان در صبحی که آفتاب زمین و آسمان به زیر سقف خانه نرگس طلوع می¬کند.
ـ شب میلاد تو، هنگامه گشودن پنجره¬های امید است به روی بغضِ ستم¬دیدگان بی¬پناه تاریخ.
ـ میلاد مهدی(عج)، تصنیف سرخ ترانه¬های انتظار، بر عموم مسلمین جهان مبارک باد!
ـ میلاد مهدی(عج)، مشعل هدایت و روشن¬گری، مبیّن حقیقت، بر اهل طریقت مبارک باد!
ـ ای ماه فاطمه! به آن امید که از افق نور بازگشت تو را دریابم، همه شب ستاره می¬شمارم تا صبح دیدارت فرا رسد.
بروزم یا علی.




پاسخ:
پاسخ:
سلام تشکر از لطف بیکرانتون
انشاءالله که مردم با عملمان این عید را به کام اماممان شیرین کنیم


بیا که صبر برایم چه خوب معنا شد / در انتظار ظهورت دلم شکیبا شد

تمام دفترعمرم سیاه شد اما / امید دیدن رویت دوباره پیدا شد . . .

۰۱ تیر ۹۲ ، ۱۷:۵۶ فدایی سید علی
سلام
راستش بله،دلخور بودم....
مخصوصا از اوایل خرداد....
یکی از دست شما یکی هم نسیم آشنا!
----------------------------------
در هر صورت ببخشید اگه تند حرف زدم
معذرت میخوام

پاسخ:
پاسخ:
سلام از دست من ونسیم آشنا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا؟مگه ما چکار کردیم؟

همینجور الکی که نمیشه بخشید، هزینه داره
میشه2تومن
سلام سید
روایت غرب رو به صورت صوتی شنیدی؟!
آهنگش و تن صدای گوینده ش، تن آدمو میلرزونه
من این متنت رو چون از لحاظ ادبی هم شبیه به اون بود با همون آهنگ خوندم و الان دارم میلرزم!! یه چیزی حدود پنج و سه دهم ریشتر!!
لا اله الا الله، لعنت خدا بر دل سیاه شیطون
نخند بچه....

پاسخ:
پاسخ:
سلام حسن جان!
نه نشنیدم ما دیشب صحبتش بایکی از دوستان داشتیم.اون هم ذعیف میکرد ومییگفت خیلی رعب آور بود.
خدا بدادمون برسه...
حسن دعا کن
سلام
بابا همه رو به لرزه انداختی سید
قیلش یه خبر بده چی گذاشتی
چه میکنه این سید زلزله

پاسخ:
پاسخ:
سلام حاج علی گل
لرزه این ور دنیا بهتر از لرزه وعذاب اونطرف دنیاست
نوکرتیم.
۰۲ تیر ۹۲ ، ۱۷:۴۲ آهسته عاشق می شوم
نمازم رکعت رکعت همه عشق، خودم بی عشق...
امشب دو رکعت نماز به نیت عشق می خوانم، عشق که فقط واژه نیست...
تویی، هان!
.
.
.
اللهم عجل لولیک الفرج
http://ziyafatname.blogfa.com/post/564
.
.
.
التماس نور

پاسخ:
پاسخ:
مهدی آمدنی نیست، آوردنیست.
خدایا اگر دلیل نیامدن ما هستیم، عالم را از شر ما نجات ده
تشکر دانلودش کردم
۰۳ تیر ۹۲ ، ۰۶:۴۷ بهار(اندیشه الماس خیز)
در پناه خدا

پاسخ:
پاسخ:
علیـــــــــــــــــک سلام

شیخ رجب علی خیاط عارف بزرگ می فرماید:

پیش از آنکه منزل عوض کنید. آرزوهای مرده ها را عملی کنید:

آنان آرزو می کنند،

که حتی برای یک لحظه به دنیا برگردند

وعملی مورد رضایت خداوند انجام دهند ...

پاسخ:
پاسخ: سلام علیکم
بله، میدواریم که درک کنیم زندگی این دنیا وهدف از ان
ارحم فی هذا البیت الجدید غربتی...
سلام
تذکر خوب و البته ترسناکی بود هرچند زود رفتید سراغ قیامت! آیه ای که پایانش اضافه کردید مربوط به قیامته نه شب اول قبر و نه حتی برزخ!
دوستانی که جرأتش رو دارن کتاب سیاحت غرب رو بخونن و اونایی که جرأتشون بیش تره صوتش رو بشنون و اونایی جرأتشون بیش تر تره فیلم نمایشش رو ببینن!
الا بذکر الله تطمئن القلوب
راستی واسه پست قبلیتون نظر گذاشته بودم ظاهرا ثبت نشده!
به روزم سر بزنید
یا علی

پاسخ:
پاسخ:
سلام علیکم
احسنت به نکته خوبی اشاره کردید. دلیل اینکه بنده این آیه زدم این بود که کتاب روایتی از بهشت وجهنم میخوندم رسیدم به قسمتی در مورد جهنم، آیات زیادی در مورد عذاب ، برزخ ، قیامت بود اااین آیه از آیات نخستین بود که خیلی روی خودم تأثیر گذاشت وبه این دلیل این آیه رو انتخاب کردم.
نه نظرایی که ثبت بشه حتما تأیید میکنم، شاید مشکل از بلاگفا هست
سلام ممنون که اومدید سرزدید عید شما هم مبارک ضمنا مطلب خوبی بود

پاسخ:
پاسخ:
سلام خواهش میکنم
وظیفه بوده
قابل شما نداشت
پس از رفتن همه، نکیر و منکر به سراغت می آیند و تو از آنها گریزانی و ...
مادر: پسر نصفه شبی داری فیلم میبینی؟ حالا چه فیلمی هست؟
مسلخ عشق:سیاحت غرب
مادر:پاشو برو بخواب فردا هزارتا کار داریم
--------------------------------------------------------
منم 7 سال قبل فیلمشو دیدم
سی دیشو دارم می خوای بذارم همه ببینم
--------------------------------------------------------
جلسه ی آنلاین حلقه های صالحینه اینجا سید؟
--------------------------------------------------------
راستی بپا گمم نکنی

پاسخ:
پاسخ:
سلام آقا مهدی!!!
پیر شده فیلم ترسناک نگاه میکنی ننداز کول مسلخ عشق...
____________________________________________________
فیلمشو بزار بچه ها یه نگاهی کنن من هم خودم قدیما قبل از انقلاب دیدم اما سری جدیدش ندیدم.
_____________________________________________
نمیدونم والا اگه بچه ها میومدن یه حلقه همینجا برگزار میکردیم.
نه پاییدم گمت نمیکنمی

سلام
ظاهرا نظرات بنده ثبت نمی شه!
تا حالا چندبار نظر گذاشتم نمی دونم چه مشکلی هست؟

پاسخ:
پاسخ:
سلام علیکم
یه نظر گذاشتید که اون هم ثبت شده
سلام الو گرفته اینادیگه چی بود ادم میترسه
راستی مطلبت رو خوندمااااااااااااااا نگی نخوندییییییییییی
بیا بهم سربزن
تونستی بیا تا ...................خودت بهتر میدونی




















راستی داش یادم میرفت





































دوست
















































د
ا
ر
م
................
جیگر

پاسخ:
پاسخ:
سلام جز زدو
ما بیشتر دوست داریم
راسی از اردو برگشتم بیا دست بوس آقا
داش یادم میرفت باید قربونی بدیم که شما مطلبم رو خوندین
سلام به روزم سر بزنید

پاسخ:
پاسخ:
سلام
خدمت خواهیم رسید
سلام
دوباره وبلاگ دورکعت نماز عشق با مطالب نماز وبلاگ خود را مزین کرد .
دیدن کنید
منتظرم
یاعلی سیدعلی ...

پاسخ:
پاسخ:
سلام تشکر از دعوتتون
خدمت خواهیم رسید.
۰۹ تیر ۹۲ ، ۱۱:۴۸ کسی از همین حوالی
بالاخره کنکور تموم شد!ما بروزیم و شما هم دعوتید
راستی تو وبلاگ ما لینکید!اگر لینکمون کنین خوشحال میشیم
سلام

عکس ها.........
نمیدونم چی بگم واقعا!!!!!!!!!!!!!!
امیدوارم خانه ی آخرتی هممون زیبا باشه

اسئلک نجاۀ من النار

التماس دعا
یا حق

پاسخ:
پاسخ:
سلام علیکم
انشاءالله که در جبهه کنکور خوب عمل کرده باشید
توی وبلاگ بنده لینک هستید یه نگاه بندازید.
انشاءالله
سلام اسم من رها صدر تازه وبلاگتون رو پیدا کردم از نوشته هاتون خوشم می یاد خوشحال میشم اگر به وبلاگ من که تازه به روز شده سری بزنید و نظر بدید متظرتون هستم
با سپاس

پاسخ:
پاسخ:
سلام علیکم
یه سوال
خداییش این نظر رو به چندتا وبلاگ فرستادین؟
سلام آدرس رو دوباره زدم امیدوارم پیدا کنید
یاحق

پاسخ:
پاسخ:
سلام علیکم
بله دیدم
۱۲ تیر ۹۲ ، ۱۳:۲۷ آهسته عاشق می شوم
خداونددر کلامی به این مضمون می گوید:
بنده من!من انچنان به تو توجه میکنم که گویی تنها تو بنده منی
اما تو آنچنان از من غافلی که انگار هزاران خدا داری!!!

دو قدم بیش نیست این همه راه...
.
.
.
التماس نور

پاسخ:
پاسخ:
سلام علیکم
زیبا بود
فــرجام عشــــق :

دلا گـــــر بنــوشی تــــو از جــام عشــــق/چـو صـیدی شـوی بسـته در دام عشــق

تـــو خـواهی شــد ای جان فــنا در رهـش/که جــز بی دلی نیسـت فــرجام عشــق !

پاسخ:
پاسخ:
سلام محمد جان تفسیرش هم بزار تا بدونیم با کدوم همکلاسیت هستی!!!
پیرشده

خداوند می داند در دفتر امام زمان(عج) جزو چه کسانی هستیم! کسی که اعمال بندگان در هفته دو روز(دوشنبه و پنج‎‌شنبه) به او عرضه می شود. همین قدر می دانیم که آنطوری که باید باشیم، نیستیم.

آیت الله بهجت

سلام. بروزم.
یا علی

پاسخ:
پاسخ:
خدا کند جلوی اسممان با خودکار قرمز ننویسند مردود

خدمت خواهیم رسید
۱۵ تیر ۹۲ ، ۰۹:۱۱ محمد امین
سلام سید گل؛
چه خبر نیستی سید.
بابا همه که ترسیدن اینم مطلب بود همه رو ترسوندی.
عمقی نگاه کنی باید سکته کنی از ترس.
ممنون سربزن یا علی.

پاسخ:
پاسخ:
سلام امین آقای گل
جات سبز چند روزی اردو جهادی بودیم
خداکند ترس امروز در جزای فردایمان اثرگذار باشد.
بعله
به روی چشم
سلام
علی رغم بعضی از وبلاگ ها که فقط شرح حدیث نفس است. مرا مقابل مانیتور نگه داشت. اینقدر درگیر دنیا شده ایم که یاد آخرت را فراموش کرده ایم. ممنون.
با مطلب "زیتون تلخ، انتظار" میزبان شما هستیم.

پاسخ:
پاسخ:
سلام علیکم
خواهش میکنم نظرلطفتون هست.
امیدواریم که زندگیمان رنگ خدایی بگیرد.
تشکر انشاءالله خدمت میرسیم
۲۴ تیر ۹۲ ، ۰۹:۳۵ آستان حضرت دوست
سلام
پناه بر خدای رحمن و رحیم
حتی تصورش هم انسان رو اذیت می کنه چه برسه به ...
همه امیدمون به رحمت الهی و وساطت ائمه ست.
پناه بر خدا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">