در مسلخ عشق جز نکو را نکشند

بشین روی « کرسی » دو کلوم حرف باهات دارم

در مسلخ عشق جز نکو را نکشند

بشین روی « کرسی » دو کلوم حرف باهات دارم

در مسلخ عشق جز نکو را نکشند

یاد گارم را جا گذاشته ام، یاد گاری جز خدایم برایم نمانده است....

آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندهای روزانه

بیاتا برآریم دستی زدل

سه شنبه, ۲۲ بهمن ۱۳۹۲، ۰۹:۲۲ ب.ظ

مقدمه

برای درک بهتر صحنه بادکردن یک توپ را در نظر بگیرید. از لحظه ای که شروع میکنند بادش کنند و هر لحظه بزرگ و بزرگ تر میشود و بعد که خوب بزرگ شد. سوزنی تیز در توپ فرو کنند و با چه سرعت تمام بادش خالی می شود.


حال به اصل مطلب می پردازم.

با خود نشسته بودم و حساب می کردم دیروز این کار رو کردم، امروز اون کارو کردم، چند روز پیش فلان کار بزرگ رو انجام دادم....واسه فلانی فلان کار رو کردم؛ هر لحظه داشتم بزرگ و بزرگ تر میشدم، کاملا حس میکردم.

یکی؛ دوتا...8 تا....30 تا... اوووه چندتا قصر دارم غیر از اون ثوابایی که انجام دادم ویادم نبوده حساب کنم. در اوهام خودم غرق بودم و داشتم ثوابای خودم رومیشمردم؛ خوشحال بودم حاسبوا نفسکم قبل ان تحاسبوا [1]

رو انجام دادم.به خودم دلداری میدادم با این همه کار خوب که کردم دیگه هیچ گناهم باقی نمونده همش به خوبی تبدیل شده.برنامه روز اول بهشتمو هم میریختم. روز اول موز و انگور بخورم، روز دوم شیر و عسل ، روز سوم...

یه فکر عالی هم به ذهنم رسید که خیلی باهاش حال کردم.

«حتما با این همه کار خوب هم که انجام دادم پیش خدا آبرویی هم دارم ، چندتا از رفیقام که توی جهنم هستن رو شفیع می شم و میارمشون بهشت ؛ قصر که زیاد دارم 10 تا از قصرام واسه خودشون.اصلا دور هم تو بهشت هستیم و حسابی صفا میکنیم»


پای سیستم دنبال عکسی میگشتم، تمام پوشه عکسارو چک کردم. به یک پوشه که رسیدم مثل همون سوزنه بود، دقیقا حس کردم هر لحظه دارم کوچیک و کوچیک تر میشم.

دوباره نشستم حساب کردم اما ایندفعه نتیجه عکس بود.

تعداد قصرای آتشین که در قهقرای جهنم درست کرده بودم خیلی زیاد بود.

عذاب هام متعدد بودند. از هر نوع عذاب های ذکر شده واسه نمونه یکی داشتم. کوله ای داشتم سنگین سنگین،پر از گناهان زشت!

از اونا زشت تر روسیاهی گناهانی بود که در محضر خدا با پر رویی انجام داده بودم و در قبالش هیچ توبه ای نکرده بود.حسابی سنگین و روسیاه بودم که حد نداشت.

اون لحظه حس کردم روی سنگ غسالخانه هستم و دیگر توبه ام اثر ندارد.










یا رجاء المذنبین : ای مایه امید گنه کاران


[1] وسائل الشیعة، شیخ حر عاملی، ج ‏۱۶، ص ۹۹ ؛ بحار الأنوار، علامه مجلسی، ج ‏۶۷، ص ۷۳.

حَاسِبُوا أَنْفُسَکُمْ قَبْلَ أَنْ تُحَاسَبُوا وَ زِنُوهَا قَبْلَ أَنْ تُوزَنُوا وَ تَجَهَّزُوا لِلْعَرْضِ الْأَکْبَر.
ترجمه:
از پیامبر(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) نقل شده است: پیش از آنکه به حساب شما برسند خود به حساب خویش برسید، و قبل از آنکه مورد سنجش قرار گیرید خویشتن را بسنجید، و خود را براى رستاخیز بزرگ آماده کنید.


تذکر: در عکس اشتباه ذکر شده از امیر المومنین اصل روایت از پیامبر نقل شده است.



بیا تا برآریم دستی ز دل           که نتوان برآورد فردا ز گل

به فصل خزان درنبینی درخت     که بی برگ ماند ز سرمای سخت

برآرد تهی دستهای نیاز            ز رحمت نگردد تهیدست باز

مپندار از آن در که هرگز نبست    که نومید گردد برآورده دست

قضا خلعتی نامدارش دهد             قدر میوه در آستینش نهد

همه طاعت آرند و مسکین نیاز    بیا تا به درگاه مسکین نواز

چو شاخ برهنه برآریم دست       که بی برگ از این بیش نتوان نشست

خداوندگارا نظر کن به جود           که جرم آمد از بندگان در وجود

گناه آید از بندهٔ خاکسار                به امید عفو خداوندگار

کریما به رزق تو پرورده‌ایم            به انعام و لطف تو خو کرده‌ایم

گدا چون کرم بیند و لطف و ناز       نگردد ز دنبال بخشنده باز

چو ما را به دنیا تو کردی عزیز        به عقبی همین چشم داریم نیز


سعدی شیرازی

باسلام و ضمن عرض پوزش از دوستانی که مدتی است نتوانسته ام به وبلاگهایشان سر بزنم. امید وارم این مطلب اول برای خودم و بعد دیگر دوستان مفید واقع شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۱/۲۲
در مسلخ عشق

نظرات  (۱۸)

۲۲ بهمن ۹۲ ، ۲۱:۲۸ محصولات جدید افزایش بازدید وبلاگ
سلام این دومین نظره که به وبت میفرستم و میگم سایت ابزار با آدرس زیر

http://abzarshoperzfa.parsiblog.com

به عنوان بزرگترین سایت ارایه دهنده محصولات وب نویسی شامل
نرم افزارهای افزایش بازدید وب
نرم افرهای کسب درامد از اینترنت
ثبت لینک وبلاگ یا سایت شما در بیش از 800 وبلاگ فارسی زبان
ثبت وبلاگ شما در بین 100 دایرکتوری بزرگ جهان از جمله گوگل و یاهو
ثبت وبلاگ شما در بین 100 لینک باکس فارسی و 50 لینک باکس بزرگ دنیا
افزایش پیج رنک شما فقط در عرض چند هفته
افزایش باورنکردنی بازدید کننده ی شما در طول چند ماه
قرار گرفتن وبلاگ شما در صفحه های اول موتور جستجو

شماره پشتیبانی ( باقری ) 09186857078

اگه میخای وبت پیشرفت کنه سری به سایت من بزن
سلام بزرگوار
تشکر از شما
التماس دعا
با من بیا ز ماندن و بودن که دم بزنیم
از دوری و جدائیمان حرف ، کم بزنیم

اصلا چرا بخاطر طوفان قلبمان
ما خواب ماه و برکه و جو را به هم بزنیم؟

تا چند عمر با غم دوری به سر بشود
قفلی بیا که بر در زندان غم بزنیم

دستی به قاب خاکی دل ها بیا بکشیم
دائم چو موج و صخره سری هم به هم بزنیم

چونان پرنده از قفست پر گشای و آی
تا به آسمان آبی روشن قدم بزنیم

پاسخ:
پاسخ:
سلام علیکم.
چه بگم والا..
۲۳ بهمن ۹۲ ، ۰۷:۳۵ کوله بارسفر
سلام
.لحظه مرگ،شب قبر، برزخ، قیامت گرم و سوزان بدون سایه، زمان حساب و کتاب.تازه بعدش که نامه به دستمون رسید نوبت طلبکارایی هست که سر پل صراط منتظرن بدهیشون رو بگیرن.بعد از همه اینها اگر چیزی موند نوبت عبور از پلی نازک تر از مو و تیز تر از شمشیره که جز با ایمان عمیق به خدا نمیشه ازش گذشت.
سختی این راه رو امام علی(ع) می فهمیدند که شبها از شدت گریه دست به دیوار میگرفتند و راه میرفتند و میگفتند امان از این سختی راه طولانی و توشه اندک
یاعلی

پاسخ:
پاسخ:
سلام علیکم، بله همینی که شما عرض کردید.
۲۳ بهمن ۹۲ ، ۰۹:۳۹ عمار.فاطمه
سلام.در مورد نقص های شعر چیزی نمیدونم چون خودم از جایی کپی کردم انشالله نام شاعر رو هم پیدا میکنم و میگذارم.
انشالله...

پاسخ:
پاسخ:
سلام علیکم، تشکر اگر اسم شاعرش پیدا کردید به ماهم خبر بدید.
۲۳ بهمن ۹۲ ، ۱۶:۳۵ آرزو حسن زاده
شخص شکرگزار ، به سبب شکر ، سعادتمندتر است تا به سبب نعمتى که باعث شکر شده است زیرا نعمت کالاى دنیاست و شکرگزارى ، نعمت دنیا و آخرت است .

امام هادی علیه السلام
وعلیکم سلام....

ممنوووووووووون..... لطف دارین.... ان شااله همین طور هم باشه....

از پست هاتون ما رو بی خبر نذارین....

پاسخ:
پاسخ:
سلام علیکم.
حسن دوزخی: سلام سید بهشتی
سید بهشتی: سلام
حسن: سید اوو جوش نمخی؟!
سید: نه
حسن: نه په یه موزی نمیدی کاکات؟!

پاسخ:
پاسخ:
سلامی از طبقه 8 بهشت به طبقه 8 دوزخ
حسن کاکا اگه خواسی شفاعت کنما! اصلا تعارفنکن.
خیلی دلم برات تنگ اومده امشب هم سعادت نیست بیام ببینمت
وَلَا تَکُنْ مِنْ الْغَافِلِینَ

و مرا از غافلین قرار مده...
متشکرم.

پاسخ:
پاسخ:
سلام علیکم.بله
ممنون
سلام
مهمانید و میزبانیم با....

*************
نرگس شیراز
http://zareh.blog.ir/post/336

پاسخ:
پاسخ:
سلام میهمانیم و میزبانید. مزاحم میشیم
سلام
آخ که این جمله تون چقدر تکونم داد :
اون لحظه حس کردم روی سنگ غسالخانه هستم و دیگر توبه ام اثر ندارد.
خدا نرسان آن روز را
یا حق

پاسخ:
پاسخ:
سلام برپایای عزیز مارا خوشحال کردی
آن روز که میرسه دیرو زود داره اما سوخت و سوز نداره
اما خدیا نرسان روزی که بدون توبه جان داده ایم
۲۶ بهمن ۹۲ ، ۲۰:۱۷ فاطمه ی خدا
الهی تا ما را نیامرزیدی از این دنیا مبر
سلام.مطلب خوبی بود اما کاش اون عکس ها رو نگذاشته بودید.ترسیدم

پاسخ:
پاسخ:
سلام علیکم
انشاءالله
عکسا که چیزی نبود اونا هم مثل ما یه روزی آدم بودد تنها تفاوتی که داریم اینه که ما دستمون هنوز واسه گناه و ثواب کردن بازه اما اونا نه دیگه هر کاری کردن فرصت اسغفار هم ندارند.
سلام
من هم منظورم همین بود نرسد آن روزی که بدون توبه جان داده ایم.
یا حق

پاسخ:
پاسخ:
سلام پایای گل
منم فهمیدم می خواستم کاملش کنم
۲۷ بهمن ۹۲ ، ۱۱:۰۲ مامان محمدمهدی
سلام
از رحمت خدا ناامید نیستیم!
کاش عکسهارو نمیگذاشتید حسابی اعصاب خراب کن بودن و البته تلنگری بودن بر...

پاسخ:
پاسخ:
سلام علیکم، محمد مهدی خوب هست؟
عکسا که چیزی نبود همشون مثل ما انسان بودند فقط یه فرقی داشت ما روح در بدنمون هست و فرصت توبه داریم اما اونا روح ندارن و فرصت توبه هم ندارند.
سلام علیکم
احسنت ،
والعاقبه للمتقین
کاش اون زمانی که مقام و منصبی داریم و قدرتی ظاهری بر دیگران، به یاد این لحظات و عکسها و .. باشیم
سلام...
به مرگ فکر میکنم ولی تا حالا هیچ وقت خودمو
لای این پارچه ها و توی کفن فرض نکرده بودم!

پاسخ:
پاسخ:
سلام
وقتی آدم خودشو لای این کفنا فرض میکنه، تازه یادش میاد کی بوده و چقدر گناه کرده که اصلا فرصتی برای توبه شان هم نگذاشته
۱۵ تیر ۹۳ ، ۱۳:۵۱ ابوالفضل همتی
سلام دوست عزیز
وبت خیلی قشنگه
من که واقعا خوشم اومد
قالبت که خیلی مناسبه
میتونم ازت یه خواهش کوچولو کنم
اونماینکه بیای به وبلاگ مدرسمون ویه نظر بزاری و بگی که از طرف ابوالفضل اومدی
نام نویسندش علی مهدی پور
۱۵ تیر ۹۳ ، ۱۴:۳۵ خوبی های دنیا
چه ساده قلبمان را دو دستی چسبیدیم که مبادا کسی آن را بدزدد و عاشقمان کند غافل از اینکه برای عاشق کردنمان عقلمان را می دزدند و حالا ما ماندیم و قلبی که اندیشیدن بلد نیست

*****

پیش من هم بیای خوشحال میشم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">