در مسلخ عشق جز نکو را نکشند

بشین روی « کرسی » دو کلوم حرف باهات دارم

در مسلخ عشق جز نکو را نکشند

بشین روی « کرسی » دو کلوم حرف باهات دارم

در مسلخ عشق جز نکو را نکشند

یاد گارم را جا گذاشته ام، یاد گاری جز خدایم برایم نمانده است....

آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندهای روزانه

دیوار سست ازدواج های اینترنتی

چهارشنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۰، ۱۲:۱۷ ب.ظ
پسر جوان به فکر دست و پا کردن شغلی می افتد و دختر جوان هم در تکاپو است تا پسر جوان را به خانواده اش معرفی کند. با هر دردسری همه چیز روبه راه می شود و پدر و مادر دختر و پسر به ازدواج این زوج جوان رضایت می دهند هر چند که ته دل شان راضی نیستند.

پس از ازدواج، دنیا برای زوج جوان بر وفق مراد نیست. مشکلات اقتصادی و رو شدن دروغ هایی که در چت روم به هم گفته بودند و از همه بدتر عادت به چت و باز هم دروغ گفتن! تنها مشکلات کوچکی است که این زوج با آن دست و پنجه نرم می کنند.

پیام های عاشقانه جای خود را به دعواهای شبانه، بی اعتمادی و شک و تردید و اختلافات پایان ناپذیر می دهد و...


افزایش طلاق در سایه ازدواج های اینترنتی

با توجه به پیچیده شدن روابط اجتماعی و ورود ابزارهای ارتباطی جدید، آشنایی و ازدواج از طریق اینترنت ‌و اکتفا به اطلا‌عات محدود رد و بدل شده نمی تواند زندگی پایدار، امن و مطمئنی را پایه ریزی کند. شاهد بارز این وضعیت، افزایش روند طلا‌ق در جامعه همراه با گرایش برخی افراد به سوی آشنایی با یکدیگر از طریق اینترنت و به عبارت دیگر، ازدواج های اینترنتی است.

کارشناسان می گویند، این گونه ازدواج ها به دلیل مبتنی نبودن بر پایه های فرهنگی و ارزشی جامعه و آشنا نبودن افراد با یکدیگر و ارزش های خانوادگی طرف مقابل، به سرعت فرو می پاشد.

در حقیقت امکان فریب افراد در فضاهای مجازی و اتاق‌های گفت‌وگو بیش از زمانی است که افراد رو در روی هم قرار گرفته و در مورد اطلاعات شخصی خود سخن می‌گویند.

محیط‌ های مجازی و اینترنتی به گونه‌ای است که به‌ راحتی می‌توان از احساسات دروغین سخن گفت، اما امکان آنالیز رفتارهای احساسی وجود ندارد و در نتیجه این نوع رفتار را می‌توان در دنیای مجازی پنهان کرد.

این کارشناسان می افزایند، این پنهان‌کاری و دروغ‌های رفتاری در صورت آشکار شدن می‌تواند آسیب‌های زیادی به دو طرف وارد کند. این آسیب‌ها به دلیل این‌که رنگ و بوی دروغ و احساس فریب دادن به طرفین می‌دهد بیشتر انسان را دچار مشکل می‌کند.

ازدواج، فرآیندی است که در هر جامعه آداب و رسوم خاص خود را دارد. زمانی که جوانان با کنار گذاشتن واقعیت‌ها به ازدواج‌های اینترنتی اقدام می‌کنند نشان می‌دهد که اتاق‌های گفت‌وگو مکان مناسبی برای انتخاب همسر و ازدواج نیست.

در گذشته افرادی که معمولا ریش سفید خانواده بودند زمینه آشنایی و ازدواج جوانان را فراهم می کردند در حال حاضر این سنت حسنه تاحدودی از بین رفته است و به همین دلیل شکل آشنایی برای ازدواج نیز تغییر کرده است.

کارشناسان می گویند، ازدواج هایی که زمینه آن از دوستی خیابانی یا آشنایی از طریق چت و اینترنت باشد همان طور که خیلی راحت شکل می گیرد، خیلی زود هم از هم می پاشد.

بیشتر ازدواج هایی که بر اساس دوستی پیش از ازدواج (در فضای مجازی) بنا شده باشد به جدایی و طلاق منجر می شود، زیرا خود آن ها که پیش از ازدواج مرتکب حرام شده اند، پس از ازدواج به یکدیگر مشکوک می شوند که شاید همسرشان با اشخاص دیگر رابطه نامشروع داشته باشد، لذا چیزی که اساس و پایه اش از حرام باشد مداومت و برکت ندارد.

ازدواج اینترنتی در فرهنگ ایرانی - اسلامی ما جایگاهی ندارد
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، آمار طلاق ازدواج های اینترنتی را بسیار بالا دانست و گفت: «ازدواج اینترنتی در فرهنگ ایرانی - اسلامی ما جایگاهی ندارد.»

"جواد زمانی" با بیان اینکه ازدواج های اینترنتی با فرهنگ ایرانی سازگاری ندارد، تاکید کرد، این گونه ازدواج ها، نتیجه ای جز طلاق و یا یک زندگی ناسالم در پیش ندارد.

زمانی تصریح کرد: «ممکن است ازدواج های اینترنتی منجر به طلاق نشود، اما ازدواج موفقی هم نخواهد بود و یک زندگی جهنم وار خواهد بود چون در آن همه چیز با دروغ شروع می شود.»

وی تاکید کرد که ازدواج موفق، ازدواجی است که خانواده ها با هم در تعامل باشند، اما در ازدواج اینترنتی، خانواده ها شناختی از هم ندارند و همدیگر را در دفتر ثبت ازدواج ملاقات می کنند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: «همان طور که ازدواج اینترنتی خیلی راحت و سریع به ثبت می رسد خیلی راحت هم به طلاق منجر می شود.»

زمانی افزود: «در ازدواج های اینترنتی دو طرف از یکدیگر به شناخت درستی نمی رسند و درصد بالایی از حرف هایی که رد و بدل می شود دروغ و اغراق درباره وضعیت افراد است و ازدواج بر پایه دروغ و احساس شکل می گیرد که پس از ازدواج، همه این دروغ ها رنگ می بازد و زوجین واقعیات را درمی یابند و به همین دلیل همان طور که ازدواج کرده اند، از هم جدا می شوند.»

زمانی اظهار داشت: «در گذشته مقوله ای به عنوان ازدواج اینترنتی وجود نداشت و باید با فرهنگ سازی نسبت به پیشگیری از این آسیب ها اقدام شود.»

طلاق در همان اوایل زندگی
همچنین معاون سابق فرهنگی سازمان ملی جوانان گفت: «بسیاری از ازدواج های اینترنتی در همان اوایل زندگی به طلاق منجر می شود.»

"پرویز کرمی" اظهار داشت: «سایت های همسر یابی دارای مجوز از مراکز قانونی نیستند و سازمان ملی جوانان این سایت ها را به رسمیت نمی شناسد و غیر قانونی هستند.»

کرمی افزود: «وقتی که این سایت ها دارای مجوز نباشند پس نظارتی بر کار اینها هم وجود ندارد، بنابراین به جایی پاسخ گو نیستند و افراد جامعه و خودشان را دچار آسیب می کنند.»

وی با بیان اینکه سایت های همسریابی زیادی در فضای مجازی وجود دارد، گفت:
«افرادی با نیت های مختلف به سمت این موضوع رفتند که باید با آنان برخورد شود.»

معاون سابق سازمان ملی جوانان خاطرنشان کرد: «جوانان نباید از کانال اینترنت وارد موضوع حساس زندگی زناشویی شوند.»

کرمی به جوانان درباره ازدواج های اینترنتی هشدار داد و گفت: «سازمان ملی جوانان مراکز مشاوره ازدواج را طراحی کرده است و در این مراکز، آموزش های لازم برای همسر گزینی ارائه می شود.»

نیمی از ازدواج های اینترنتی به طلاق منجر می شود
روانشناس بالینی و کارشناس دفتر مداخله و بازتوانی سازمان بهزیستی کشور ضمن تایید افزایش ازدواج های اینترنتی گفت: «متاسفانه نیمی از ازدواج های اینترنتی به طلاق منجر می شود.»

"حسین اسدبیگی" با بیان اینکه در ایران از اینترنت استفاده های نادرستی می شود، گفت: «هر چند که اینترنت استفاده های موثری نیز دارد اما افراد منزوی و مشکل دار از طریق چت روم ها با همدیگر ارتباط برقرار می کنند.»

اسدبیگی تاکید کرد: «چون این افراد نمی توانند ارتباطات خوبی با آدم های واقعی برقرار کنند به سراغ فضای مجازی می روند و در آنجا چون هیچ نظارتی وجود ندارد هر چه می خواهند به همدیگر می گویند و هویت های کاذبی از خودشان می سازند.»

وی ادامه داد که این افراد خود را در فضای مجازی، انسان ممتاز و برجسته معرفی می کنند و طرف مقابل هم چون خودش آدم منزوی ای است دلبسته می شود و رفته رفته ارتباطاتشان زیاد می شود.

کارشناس دفتر مداخله و بازتوانی سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: «پس از چند بار چت کردن و گفت و گوی تلفنی، گاهی برای دیدن همدیگر از شهری به شهر دیگر و یا از کشوری به کشوری دیگر سفر می کنند.»

اسدبیگی افزود: «ازدواج های اینترنتی که بدون تحقیق و بررسی صورت می گیرد پس از مدت کوتاهی به طلاق منجر می شود.»

وی با اشاره به این که آمار طلاق در کشور افزایش یافته است، افزود: «این آمار در ازدواج های اینترنتی و آشنایی از طریق چت روم ها بیشتر است.»

کارشناس دفتر مداخله و بازتوانی سازمان بهزیستی کشور، استفاده از اینترنت را با وجود سرعت کم آن بسیار بالا دانست و گفت: «ازدواج های اینترنتی و افزایش طلاق در این گونه ازدواج ها در کشور بسیار نگران کننده است.»

به گفته کارشناسان، ارتباطات نادرست از اینترنت و افزایش ازدواج های اینترنتی و طلاق ناشی از این گونه ازدواج ها در کشور نیازمند یک درک جمعی است که باید مسئولان برای آن چاره اندیشی کنند

 

 

آدرسش نمیخواید///http://forum.bidari-andishe.ir/printthread.php?tid=3753////


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۰/۱۱/۱۲
در مسلخ عشق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">