در مسلخ عشق جز نکو را نکشند

بشین روی « کرسی » دو کلوم حرف باهات دارم

در مسلخ عشق جز نکو را نکشند

بشین روی « کرسی » دو کلوم حرف باهات دارم

در مسلخ عشق جز نکو را نکشند

یاد گارم را جا گذاشته ام، یاد گاری جز خدایم برایم نمانده است....

آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندهای روزانه

گناه تخمه خوردن چیست؟

دوشنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۷:۱۷ ب.ظ

یا انیس من لا انیس له


به اصلاحیه دوستان گرامیمان آقای بهشتی نیا جواد نصیریان


کلام حضرت امیر(ع): "ای فرزند آدم! زمانی که میبینی خداوند انواع نعمتها را به تو میرساند در حالی که معصیتکاری، بترس"
و جایی دیگر حضرتش گفت: "هشدار هشدار!! خداوند چنان پرده پوشی میکند که میپنداری تو را بخشیده است"

هدیه حسن آقا - وبلاگ نسیم آشنا



اول ، دوم ابتدایی که بودم ، ماه محرم می افتاد توی ایام مدارس و فصل زمستون؛ازطلوع محرم  تاغروب صفر کسی تخمه نمی خورد.[1] اِلا من،که بچه شیطونی بودم و همیشه ته ِجیبم تخمه پیدا میشد.

از بس که بی بی خانم گفته بود:«روز قتلی[2] تخمه نخور خدا قهرش میگیره و  به کمرت میزنهااا ؛ بچه چوب خدا صدا ندارهااا!!! » ، طوری شدکه دیگه جلوش تخمه نمی خوردم که دور از چشمش دلی از عزا در بیارم.

اون قدر این موضوع با گوشت و پوستم عجین شده بوده که توی دو ماه عزا هر وقت  از نخوندن درسام امتحانم بد می شد، یاد موضوع "قهر خدا و چوب بی صدا می افتادم" و بر کرسی قضاوت مینشستم و به خودم میگفتم : اون روز نباید تخمه میخوردم ؛ خدا قهرش گرفته و باعث شده من امتحانم بد بشه!!

بچه بودم و ساده ، اون قدر ساده که باورم نمی شد نخوندن درسام باعث بد شدن امتحانم شده، نه قهر خدای مهربون!

 اون قدر دلم برای اون سادگی تنگ شده، که حاضرم تمام زندگیم رو بدم، تا بتونم یک روز برگردم به اون دوران؛ روزایی که خوردن تخمه برام  گناه کبیره بود و عرش خدا رو می لرزوند.

این روزها این قدر چوب خط گناهام پر شده، که دیگه گناهام به چشمم نمی آد.

این روزها دارم قهر خدا رو حس میکنم و  اعتقاد پیدا می کنم، اگه خدا گفته عذاب میفرستم نیاز نیست   آتش از آسمون بباره، گاهی وقتا، سلب توفیق یک زیارت، یک عذاب بزرگ برام محسوب میشه، همون که خدا وعده ش رو داده.

خداییش خیلی قهر خدا سنگینه، و سخت تر از اون، لحظه ایه که؛ خدا در برابر این همه گناهام فقط وفقط سکوت می کنه.

و...امروز نظاره گر چوب بی صدای خدایم بودم، فکر می کردم، نیاز دارم باز روی کرسی قضاوت بشینم و باز بخودم بگم...اون روز نباید تخمه می خوردم.

بازهم ساده ام، و هنوز باور نکردم نخوندن درسم باعث بد شدن امتحانم شده؛ نه قهر خدای مهربون!!


*****

[1] : قدیما آجیل و تخمه نشونه شادی می دیدند و چون ماه محرم و صفر ماه غم وغصه بوده مردم حتی نشانه های شادی هم در زندگیشون استفاده نمیکردن.بگذریم که حالا چقدر ایمان مردم تغییر کرده.

[2] : منظور ایام محرم و صفره.



ـــــــــــــبی ربطــــــــــــــــــــ :(اما خیلی با ربط)


سخت ترین گناهان ، گناهی است که مرتکب آن ناچیزش شمارد

(نهج البلاغه، حکمت 348 )


# سلام به همه دوستان معذرت میخوام که دیر وبلاگ رو به روز میکنم،دوتا دلیل عمده داره

اول بخاطربرخی مسائل من جمله امتحاناتم و ..

دوم مدتی هست که دیگه حوصله نوشتن ندارم نمی دونم چرا!!

# ازهمه دوستان التماس دعا دارم  دعا کنید بتونم توی امتحانات (خدایی) سربلند بشم.


http://media.jamnews.ir/Original/1391/12/27/IMG08205045.jpg


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۲/۱۶
در مسلخ عشق

نظرات  (۳۲)

ب قول خودت گفتنی ها رو گفتی.....
الان حس نظردادن ندارم
فقط امیدوارم حس توشتن دوباره بهت برگرده

پاسخ:
پاسخ:
سلام علیکم
ایشالا که حسش بیاد
امید واریم
سلام
جالب بود.آدم رو میکشوند به کوچه خاطراتش.راست میگید.بعضی وقتها دل آدم برای اون سادگی هاش تنگ میشه.
یاعلی

پاسخ:
پاسخ:
سلام علیکم
ایشالا که فقط دلمون برا اون سادگیا تنگ نشه،دلمون هم برای خدا تنگ بشه!!
سلام.
جالب بود.
واقعا قبول دارم قهر خدا سنگین هست!
ایشالا خدا همیشه گوشه چشمی به دل ما داشته باشه!
موفق باشید.
یاعلی

پاسخ:
پاسخ:
سلام علیکم
بله
خدا که گوشه چشم چه عرض کنم،تمام توجهش به مابندهاش هست،اما چه عرض کنم ماهاهستیم که نگاه های خدا، نگاه حساب نمیکنیم
سلام.
مطلبتون خوب بود.
راستش من چند روزیه احساس میکنم خدا منو نمیبینه!
من 2سال قبل در اعتکافی که توی مصلی برگزار شد برای اولین بار شرکت داشتم!
سال قبل به دلیل امتحانا نتونستم برم.
من تمام امیدم به اعتکاف امسال بود.ولی امام جمعه شهرمون (که میشناسیدشون)اعتکاف رو توی مصلی کرده واسه آقایون.
آخه این انصافه؟
ما خانوما حق نداریم توی مسجد دلخواهمون بریم اعتکاف؟

پاسخ:
پاسخ:
سلام علیکم،خدا میبینه اما ما اونقدر غرق در بی خدایی شدیم که نگاه خدا رو احساس نمی کنیم.
بحث امام جمعه هم هر وقت اسمتون نوشتید توضیح میدم
فقط یه موضوع باید حتما بهش توجه بشه،اعتکاف به مسجد دل خواهمون نیست هدف از اعتکاف اون ارتباط با خداست فرقی نمیکنه مصلی باشید یا فلان مسجدهمه جا خانه خداست.
سلام سید
یادش بخیر، قدیم ندیما، یه روز جمعه قرار بود با خونواده بریم ده، پدر بیرون بود و ما منتظر اومدنش، منم که حوصله م سر رفته بود پریدم بیرون و یه بسته تخمه آقتابگردون ترش و یه بسته پفک خریدم و نشستم روی سکوی کنار در خونه مون تو کوچه و حالا تخمه و پفک بخور و کی نخور. اومدن پدر گرام دیر شده بود و تخمه هه هم برکت کرده بود و تموم نمیشد(تخمه هم تخمه های قدیم).
خلاصه تخمه تموم شد و پدر نیومد و اینجانب در حالی که دستم به زمین کشیده میشد رفتم تو و از مادر محترم پرسیدم پس چرا پدر گرام نمیاد بریم؟!
که مادر محترم پاسخ داد: مثلا ماهه رمضونه هااا!! باید تا ظهر صبر کنیم تا اذون بگه و بعد بریم.
باورت نمیشه که اون پفک شیرینترین پفک زندگیم و اون تخمه با صفاترین تخمه بود.
توجه بکنم به این کلام حضرت امیر(ع): آنگاه که گنهکار بودی و نعمتها و توجهات خدا به تو ادامه داشت، بترس!!!

پاسخ:
پاسخ:
سلام حسن آقا منظورت همون ( تخمک ) خودمونه؟
یه کم آبرو داری کن ماه رمضون هم از شکم نمیگذشتیا.
چرا باورم نشه،هرچیزی که تنها خوری بشه شیرین ترین خوراکی دنیا محسوب میشود.

واقعا یک دنیا حرف داشت.با اجازت زدمش اول پستم.
سلام
ممنون از دعوتتون
بله ما هم چنین اعتقادی داریم و خودم با این که به تخمه خیلی هم علاقه ندارم ولی تو این ایام از همون مقدار کم هم صرف نظر می کنم
به فرموده امام علی علیه السلام در دعای کمیل: خدایا گیرم که بر عذابت صبر کنم فراقت را چگونه تاب بیاورم؟!
اگر می دانستیم بدترین عذاب فراق از محبوب است کارمان درست می شد...
یا علی

پاسخ:
پاسخ:
سلام علیکم
پس شما هم همچین رسمی دارید.
خدا بهمون رحم کنه
دیدی که رسوا شد دلم
غرق تمنا شد دلم
دیدی که من با این دل، بی آرزو عاشق شدم
با آنهمه آزادگی، بر زلف او عاشق شدم
ای وای اگر صیاد من
غافل شود از یاد من
قدرم نداند
فریاد اگر از کوی خود
وز رشته ی گیسوی خود
بازم رهاند
دیدی که رسوا شد دلم
غرق تمنا شد دلم
در پیش بی دردان چرا فریاد بی حاصل کنم؟
گر شکوه ای دارم ز دل، با یار صاحبدل کنم
وای به دردی که درمان ندارد
فتادم به راهی که پایان ندارد
از گل شنیدم بوی او، مستانه رفتم سوی او
تا چون غبار کوی او، در کوی جان منزل کنم
وای به دردی که درمان ندارد
فتادم به راهی که پایان ندارد
دیدی که رسوا شد دلم
غرق تمنا شد دلم
دیدی که در گرداب غم، از فتنه ی گردون رهی
افتادم و سرگشته چون امواج دریا شد دلم
دیدی که رسوا شد دلم
"""""""""""""
گل گفففففففففففتی

پاسخ:
پاسخ:
سلام علیکم
خیلی پر مفهوم وزیبا بود شعری که گذاشتید.
کدومش گل بود؟
۱۸ ارديبهشت ۹۲ ، ۰۵:۴۲ بصیرت دل_چشم ایمان
سلام.
آفرین به این همه اعتقاد قشنگ و احسنت به صداقت زیبا.
قلمت روان باد.
یا علی

پاسخ:
پاسخ:
سلام.اوه اوه این که همش تعریف وتمجید بود.
اسم من چه ربطی داره به بحث امام جمعه آخه؟

پاسخ:
پاسخ:
سلام علیکم
ربطشو من معیین می کنم
چون برام مهمه که دارم به کی جواب میدم ودر ضمن مختارید اسمتون نگید.میتونید یه سر برید دفتر امام جمعه از خودشون بپرسید یا دانشگاه سر کلاس ازشون بپرسید.
یاعلی
سلام
اتفاقا همین امروز میخواستم یه مطلب درمورد این حدیث بنویسم .
انگار روزی شما بود و شما پیش قدم شدید.
یاعلی

پاسخ:
پاسخ:
سلام علیکم
کدوم حدیث؟حدیث اول مطلب یا آخر مطلب؟
بله دیگه والسابقون السابقون شده.
وشما هم سبقت بگیرید ودر مورد بنویسید.
سلام
چقدر سادگی دوران کودکی شیرین بود
حاضرم برگردم به دوران کودکیم و بازهم ساده باشم و معصوم
یا حق

پاسخ:
پاسخ:
سلام پایای عزیز
آره یادته یادش بخیر
با سلام واقعا مطلب زیبایی ست واقعا ای کاش وقتی برای خودمون و کارایی که کردیم بزاریم و با خدا حرف بزنیم... کاملا درکتون میکنم فصل امتحانا نزدیکه ما هم درگیرش شدیم و نمیتونیم وب رو به روز کنیم....واقعا به امید موفقیت در امتحانات مخصوصا امتحانات خدایی....

پاسخ:
پاسخ:
سلام علیکم
یکی از هدف های نفس اماره وشیطان همین هست که انسان وخدارا قطع کند.
انشاءالله و همچنین
۱۹ ارديبهشت ۹۲ ، ۰۵:۲۵ مامان محمدمهدی
سلام
وقتی تیتر یادداشتو خوندم،گفتم وای محبوبترین خوراکی رو ازمون میخوان بگیرن حتما با این یادداشت. ولی خب خداروشکر اینطوری نشد.
متن خیلی خوب بود.وصف حال این روزهای ماست متاسفانه
خدا حس نوشتنو بهتون برگردونه ان شاءالله

پاسخ:
پاسخ:
سلام،بنده یه کم توی تیتر مطلب زدن ضعیف هستم.
خدا رو شکر.
متن که زیبا نبود اما لطف شما چرا.
انشاءالله
اوه اوه چه عصبانی!
خوب معلومه حالا که اعتکاف برا مرداست بایدم ازشون دفاع کنید.
اینم بگم که من به طور مستقیم با خانواده ایشون در ارتباط هستم.
گفتم که در جریان باشید!
خدا آقای رحیمی رو حفظ کنه که لااقل هوای ما جوونا رو داشت!
شما خودتون اول محرم که حاج آقا میخواست خیمه هاتون رو جمع کنه حالتون گرفته نشد؟
نه!واقعا حالتون چی بود؟
اینم خبر دارم که اولش که ایشون اومده بودن بچه های پایگاهتون بهشون چی میگفتن(چی صداشون میکردن)
پس بیخود جبهه نگیرید!

پاسخ:
پاسخ:
سلام علیکم
گفتم برای کسی که میخواد اعتکاف بگیره مهم نیست کدوم مسجد بخواد بره
کعبه وبت خانه بهانه است.
خدا رو شکر که با خانوادشون در ارتباط مستقیم هستید پس به پدرتون بگید که ازایشون دلیل کارشون بپرسن.
بله دوستان هیئت ناراحت بودند از این که خیمه نخواد برپا بشه و الحمد لله وبلطف خدا وامام حسین خیمه امام حسین بر پاشد و خیمه متعلق به امام حسین بود نه ما
ودر مورد این که گفتید بچه هاتون چی صداش میکردن.
بنده اینو کذب میدونم چون خودم بین بچه ها بودم و هیچگاه نسبت به ایشون و نه تنها ایشون بلکه همه امام جمعه ها بی احترامی اتفاق نیفتاده.و با تمام احترام رفتار میشود.
در مورد آقای رحیمی و مقایسه با ایشون خودتون باز ههم از طریق پدر وارتباط خانوادگی به ایشون برسونید.
در ضمن مطالبی که شما بیان نمودید،اگر مخاطبی این کامنت هارا ببیند نسبت به امام جمعه شهر افکارات متفاوت خواهد داشت.اما بنده همین جا و به تمام مخاطبان وبلاگ عرض میکنم امام جمعه محترم فردی کاری ، مرتبط با قشر جوان ، مدیری لایق می باشند.
و بنده بیخود جبهه نگرفتم چون بنده نگفتم که موافق این هستم که مصلی محل اعتکاف خواهران باشد یا برادران
ومن الله توفیق


بنده عصبانی نیستم،قاطعیت با عصبانیت فرق میکند.
به شماها توی این مدارس چی یاد میدن؟

سلام.چقدر حس و درک شما از گناه و خدا جالب و البته زیباست.در این راه ثابت قدم بمانی.انشاءالله.

پاسخ:
پاسخ:
سلام علیکم انشاءالله که این درک جالب وزیبا سطحی نباشد وعمق وجودی پیدا کند و با پوست وگوشت یکی شود.
تشکر
سلام مجدد
انشاءالله که تا به حال حتما به این درک عمیق رسیدید که توی قلمتون جاری میشه.
در ضمن به خاطر زیارت قبولی متشکرم ازتون و انشاءالله که بزودی روزی خودتون بشه

پاسخ:
پاسخ:
سلام علیکم
انشاءالله که بازهم بتونم به درک عمیق برسم.
خدا کند به زودی بطلبه
سلام.خیلی جالب بود
انشاءالله که توی همه ی امتحانات پیروز باشید

پاسخ:
پاسخ:
سلام،نظر لطفتونه.
انشاءالله
۲۰ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۴:۰۹ آهسته عاشق می شوم
کی دستم را میگیری و دیگر هرگز رها نمی کنی؟؟؟

می دانم خودم دست می کشم، رها می شوم، می دوم ولی دوباره می افتم.

هر بار تصور کردم بی مدد تو می توانم بودم زمین خوردم.

http://ziyafatname.blogfa.com/post/547
.
.
.
التماس نور و باران


پاسخ:
پاسخ:
سلام تشکر دانلودش کردم.زیباست این در دودل
نیومدی یه هفته خسته تر شدم
شکسته بودم وشکسته تر شدم
نیومدی وکوچه مون کلافه شد
یه جمعه به ندیدنت اضافه شد
نیومدی وغصه باز نفس گرفت
خدا تو رو یه جمعه دیگه پس گرفت
به امید ظهور حضرت مهدی
به روزم منتظر نظرات شما عزیز می باشم

پاسخ:
پاسخ: بیا که انتظارت انتظارمان را سرآورد.
تشکر از هدیه ارزشمندتون
به روی چشم.آمدم
سلام.
قلمتون باز هم روان و زیبا بود،
امیدوارم در امتحاناتتون موفق باشید.

ممنون که سر زده بودید.
یاعلی...

پاسخ:
پاسخ:
سلام علیکم
تشکر از لطفتون
سلام.
دوست خوب یاد اوری نقاط قوت دیگران ،تعریف و تمجید به معنای عام نیست.
می تواند تشویق برای ادامه یک مسیر خوب هم باشد.

بروزم. منتظر نظرات ارزشمند شمام.
یا علی

پاسخ:
پاسخ:
سلام علیکم
بله
مزاحم خواهیم شد.
آپ کردم و دلیل ب روز نکردنمو نوشتم


پاسخ:
پاسخ:
سلام علیکم
به روی چشم.می آییم
با سلام
ممنون از نظرتون
امام سجاد(ع):
قدموا امر الله و طاعته و طاعه من اوجب الله طاعته بیـن یدى الامور کلهاطـاعت

خـدا و طـاعت هـر که را خـدا واجب کـرده بـر همه چیز مقـدم بـداریـد.

پاسخ:
پاسخ:
سلام علیکم
تشکر از هدیه زیباتون
سلام
خیلی خوب کاری کردی نقد کردی ولی این متن از من نبود از دکتر شریعتی بود وگرنه حتما جای فرزند بنده میذاشنم
حرف شما کتملا قابل قبوله

پاسخ:
پاسخ:
سلام نمی دونم میپرسم ببینم منظور دکتر شریعتی توی این متن چیه
اگه میشه لطف کنید وبگید این متن از کدوم کتابشون هست؟
سلام آقا سید گل
من شنیدم اگه خدا بخواد عذابت بده همین که لذت در مناجات را ازت بگیره کافیه!
فکرش هم آدم رو عذاب میده.
خسته نباشی. سر بزن خوشحال میشیم. یا علی.

پاسخ:
پاسخ:
سلام بله درسته
به روی چشم امین آقای گل
۲۲ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۸:۵۱ پرواز بی پروا
سلام آقا سید
مگه مومن همیشه بین حالت خوف و رجا نبود؟!

(در ضمن خوشحال میشم اگر به وبلاگ حقیر هم سر بزنید.)

پاسخ:
پاسخ:
سلام بله
به روی چشم
اینقدر تخمه که می خوردین گلو درد نمی گرفتین؟!

به روز هستم!

پاسخ:
پاسخ:
سلام علیکم
این همه متن شما صاف چسبیدین به تخمه خوردن من؟
به روی چشم
سلام
اینجا چرا اینقدر دیر به دیر آپ میشه؟

پاسخ:
پاسخ:
سلام چون حسش نیست وتا حسش بیاد طول میکشه
۲۴ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۵:۰۲ کسی از همین حوالی
سلام.تامل برانگیز بود...این مسئله ی حس نوشتن هم اپیدمی شده!متشکر که سر زدید
شهادت امام هادی علیه السلام تسلیت/بروزیم

پاسخ:
پاسخ:
سلام
پس دعا کنید زودی حسش بیاد دوستان منتظرن
ما هم برشما تسلیت میگیم

خدمت میرسیم
سلام
موضوع جالبی بود
به زیبایی میتوانید مسائل روزمره را به نتیجه های قابل تأمل ربط بدهید
فکر کنم بیچاره گی ما از این هست که گناهامون رو ناچیز میدونیم وگناهمون پیش چشمانمان جلوه کرده

پاسخ:
پاسخ:
سلام علیکم
نه اونقدر هم که میگید زیبا نیست.
واقعا بعضی وقتا فکر میکنیم گناهمون کوچیکه وهمین خیلی ضرر داره
۲۵ ارديبهشت ۹۲ ، ۲۰:۵۵ یک اخرالزمانی
سلام
خدا قوت
کارتون عالی هسته
خوشحال میشوم به وبلاگ منم سر بزنید
یا علی

پاسخ:
پاسخ:
سلام
تشکر
به روی چشم
سلام متنت به دلم نشست و دلم سوخت به حال خودم
امشب شب شام غریبان بود و من حتی یک لحظه توفیق عزاداری و شرکت تو مراسم امام حسین نصیبم نشد . نه اینکه وقت نکردم که تمام وقتم ازاد بود ولی ......
میدونین چرا چوب خدا بی صداست؟
چون خدا اصلا اهل چوب زدن نیست که صداش بیاد. وقتی کارهای بدت زیاد میشه و شرم و حیات کم خدا قهر میکنه و ولت میکنه به حال خودت اونوقته که چوب ندونم کاری های خودت دمار از روزگارت در میاره.
برام دعا کنید میترسم عاقبت به شر بشم.
خواهش میکنم 
پاسخ:
سلام؛ خوش بحال شما که میدونی و پشیمون هستی از این حالتی که دارید؛ ما هم میدونیم و هم حالت پشیمونی نداریم؛ خدا بدادمون برسه
دعامون کن

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">