در مسلخ عشق جز نکو را نکشند

بشین روی « کرسی » دو کلوم حرف باهات دارم

در مسلخ عشق جز نکو را نکشند

بشین روی « کرسی » دو کلوم حرف باهات دارم

در مسلخ عشق جز نکو را نکشند

یاد گارم را جا گذاشته ام، یاد گاری جز خدایم برایم نمانده است....

آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندهای روزانه

مشاعره رهبری در جواب غزلی از حضرت امام ره

دوشنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۰، ۱۲:۱۶ ب.ظ

غزل «من به خال لبت ای دوست گرفتار شدم» امام خمینی (ره) از جمله اشعاری است که بعد از رحلت ایشان منتشر شد و مقام معظم رهبری در پاسخ به این غزل زیبا، شعری با مطلع «تو که خود خال لبی از چه گرفتار شدی» همسو با این غزل سرودند که در ادامه هر دو غزل آمده است.

غزل امام خمینی(ره)


 

 


من به خال لبت ای دوست گرفتار شدم
چشم بیمـار تـو را دیـدم و بیمار شدم

فارغ از خود شدم و کوس انا الحق بزدم
همچو منصور خریدار سر دار شدم

غم دلدار فکنده است به جانم، شررى
که به جان آمدم و شهره بازار شدم

درِ میخانه گشایید به رویم، شب و روز
که من از مسجد و از مدرسه، بیزار شدم

جامه زهد و ریا کَندم و بر تن کردم
خرقه پیر خراباتى و هشیار شدم

واعظ شهر که از پند خود آزارم داد
از دم رند مى آلوده مددکار شدم

بگذارید که از بتکده یادى بکنم
من که با دست بت میکده بیدار شدم


غزل مقام معظم رهبری


 

 


 

تو که خود خال لبی از چه گرفتار شدی
تو طبیب همه ای از چه تو بیمار شدی

تو که فارغ شده بودی ز همه کان و مکان
دار منصور بریدی همه تن دار شدی

عشق معشوق و غم دوست بزد بر تو شرر
ای که در قول و عمل شهره بازار شدی

مسجد و مدرسه را روح و روان بخشیدی
وه که بر مسجدیان نقطه پرگار شدی

خرقه پیر خراباتی ما سیره توست
امت از گفته در بار تو هشیار شدی


واعظ شهر همه عمر بزد لاف منی
دم عیسی مسیح از تو پدیدار شدی

یادی از ما بنما ای شده آسوده ز غم
ببریدی ز همه خلق و به حق یار شدی

!!!=-=-=-=-=-=!!!

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۰/۱۲/۱۵
در مسلخ عشق

نظرات  (۸)

۱۵ اسفند ۹۰ ، ۱۲:۲۱ مه رویان بستان خـــــــــــدا
حاج اسماعیل دولابی (ره):

خوب یا بد هرچه هستی صادقانه خودت را به خدا عرضه کن و بگو خدایا هرچه هستم مال شما هستم.

---------------
امضاء:

قالَ اِمامَ الجواد (ع):

مفهوم و معناى ادب از نظر مردم ، تنها خوب سخن گفتن است که رکیک و سبک نباشد، ولیکن این نظریّه قابل توجّه نیست تا مادامى که انسان را به خداوند متعال و بهشت نزدیک نگرداند.

بنابر این ادب یعنى رعایت احکام و مسائل دین ، پس با عمل کردن به دستورات الهى و ائمّه اطهار علیهم السلام ، ادب خود را آشکار سازید.

۱۵ اسفند ۹۰ ، ۱۳:۵۲ ღ☆*زنگ انشا*☆ღ
سلام بزرگوار

ممنونم از اظهار محبت شما

چشم حتما رنگشو تغییر می دم یقینا در میان وبلاگهای ارزشی این وب حرف اول رو می زنه امیدوارم در رسیدن به اهدافتون موفق باشید

من اطلاعاتم در این زمینه کافی نیست ولی بتونم چشم اطلاع می دم و مطلبی پیدا کردم حتما بی نصیبتون نمی ذارم

این اشعار هم بی نهایت زیبا بود

شاد باشید
گفتم آخر عشق را معنا کنیم
بلکه جای خویش را پیدا کنیم
آمدم دیدم که جای لاف نیست
عشق غیر از عین و شین و قاف نیست
آمدم گفتم به آوای جلی
عشق یعنی عدل مولایم علی
شین یعنی شور الله صمد
قاف یعنی قل هوالله احد
بسم الله التامات
با عرض سلام
از اینکه به وبلاگ من سر زدی ممنون تغیراتی جدیدن انجام دادم بیوووووووووووو ببین؟
با تشکر خوشکلو
راستی اینم یه شعر
در بساط می فروشان حیله و نیرنگ نیست
بقیش تو وبم گذاشتم بیا ببین......................
نظر سنجی در مورد رییس جمهور بعدی جمهوری اسلامی ایران در وبلاگ جبهه

http://shahadat4.blogfa.com
سلام. ممنون که سر زدید. با افتخار لینک شدید. لطفا مرا با نام منتظران مصلح لینک کنید. موفق باشید
علی جان سلام متشکر از کامنت های زیبای شما مابا وجود شما رنگ وبو میگیریم وگرنه من به تنهایی معنی ندارد ما هرچه داریم از شما ودوستان میباشد
شهید


از ما هم احوالی بپرس

رد پایت را گرفتم

آمدم

که پیدایت کنم

پرسان پرسان

گفتند:

با کوله باری از عشق

در حوالی شلمچه دیدنت

آمدم

اما نبودی

سراغت را گرفتم از باد

های و هویی کرد و گفت:

بوی عطرش را نمی شنوی؟

به دنبال پلاکت

انگشترت یا انگشتری

استخوانی، بند پوتینی

ازتو میگشتم

لاله ای خندید و گفت:

ای دوست

از ماهم احوالی بپرس...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">